کد خبر: ۱۵۳۶۰۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۲/۲۸

قیمت همه محصولات ایران خودرو و سایپا مشخص شد / نحوه محاسبه
رئیس شورای رقابت :

قیمت همه محصولات ایران خودرو و سایپا مشخص شد / نحوه محاسبه

رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت تمام محصولات ایران خودرو و سایپا در جلسه امروز شورای رقابت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا با اشاره به اینکه در جلسه هفته گذشته شورای رقابت، مجوز افزایش قیمت محصولات مشمول انحصار ایران خودرو و سایپا مشخص شد به تسنیم، گفت: در آن جلسه محصولات ایران خودرو مجوز 10 درصدی و سایپا مجوز افزایش 23 درصدی نسبت به قیمت  بهمن سال 97 را کسب کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل توقف واردات خودرو برخی محصولات این دو شرکت که انحصاری نبودند مشمول انحصار شده و باید دستور العمل قیمت گذاری آنها هم مشخص شود، افزود: برهمین اساس در جلسه دیروز شورای رقابت برای این دسته از خودروها هم دستورالعمل قیمت گذاری تعیین شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در قیمت گذاری خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا که مشمول بازار انحصاری شده اند قیمت پایه 96 در نظر گرفته شده است. به نحوی که شورا با محاسبه تورم سال های 97 و 98 و کسر افزایش قیمت بهمن 97 از مجموع تورم دو سال 97 و 98 دستورالعمل قیمت گذاری این خودروها را تعیین و به ستاد تنظیم بازار داده است.

شیوا افزود: قرار است جزئیات تغییر قیمت تمام محصولات ایران خودرو و سایپا از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ شود. قیمت گذاری سایر خودروها از جمله شرکت های چینی هم در حال بررسی است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir



انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ