کد خبر: ۱۵۳۷۷۶
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۲/۳۱

معاون سایپا دلایل پارک خودروها را اعلام کرد / سهم ۹۲ درصدی کاتالیست

معاون سایپا دلایل پارک خودروها را اعلام کرد / سهم ۹۲ درصدی کاتالیست

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید سایپا درباره انتشار تصاویری از خودروهای پارکینگ‌ شده توضیح داد و دلایل این رویداد را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود پروین در واکنش به انتشار تصاویری از خودروهای پارک شده سایپا گفت : این شرکت ز اواخر نیمه اول سال قبل و با اجرای سیستم عبور مستقیم ، محصولات را به صورت کامل تولید و روانه بازار کرد اما از اواخر سال گذشته و به دلیل کرونا، تامین مواد اولیه برای همه قطعه‌سازان و به تبع آن تامین همه قطعات با مشکل رو‌به‌رو شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در ابتدای سال، تعدادی از تولید روزانه خودرو با کمبود قطعه مواجه شد که در حال تامین و تکمیل است. مشابه این شرایط در نیمه نخست سال گذشته و به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی هم تجربه و در تابستان سال پیش تصاویری از پارکینگ‌ خودروسازان منتشر شد که بعد از بازرسی نهادهای نظارتی با همت و تدبیر مدیرعامل و همکاران سایپا در پاییز همه خودروهای ناقص تکمیل شد و به صفر رسید..

این مقام مسئول افزود: ۹۲ درصد کمبود قطعات خودروهای ناقص فعلی مربوط به کاتالیست خودرو و مباحث زیست محیطی است. علاوه بر نقص خودرو، سازمان‌های ذیربط نیز مجوز تحویل این خودروها را صادر نمی‌کنند.

پروین ادامه داد: خودروسازان تولیدکننده کاتالیست نیستند اما دانش مهندسی و توان تولید کاتالیست در داخل وجود دارد و قطعه‌سازان توانمند مشکلی نداشته و ندارند اما برای پوشش داخلی قطعه و تولید، مواد اولیه آلی و معدنی و برخی فلزات گرانبها مورد نیاز است که در کشور وجود ندارد و زنجیره تامین صنعت خودرو ناگزیر از واردات این مواد معدنی خاص است.لذا هر زمان که شرایط واردات سخت می‌شود یا قیمت جهانی این مواد افزایش می‌یابد با کمبود شدید این قطعه مواجه می‌شویم.

وی در خصوص سایر نواقص خودروهای پارک شده در پارکینگ‌های سایپا به برخی قطعات پیشرفته وارداتی نظیر ECU و ACU اشاره کرد و توضیح داد: اساس زیرمجموعه‌های الکترونیکی این قطعات که دارای تکنولوژی پیشرفته است از خارج وارد می‌شود و واردات قطعات نیز به دلیل محدودیت‌ها به ویژه کرونا با کاهش قابل توجه روبرو شده است.

به گفته پروین با وجود همه مشکلات، مدیران و کارکنان گروه سایپا با همکاری زنجیره تامین در حال رفع نواقص و تکمیل و تحویل خودروها به مشتریان هستند.

 تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ