کد خبر: ۱۵۳۸۴۷
۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۳/۳

نفتکش‌های ایرانی فردا وارد آب‌های ونزوئلا می‌شوند

نفتکش‌های ایرانی فردا وارد آب‌های ونزوئلا می‌شوند

مؤسسه فعال در زمینه مسیریابی کشتی‌های تجاری از احتمال ورود نفتکش‌های ایرانی به آب‌های ونزوئلا طی فردا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، مؤسسه رفینیتیو که در زمینه داده‌های تجاری مالی و مسیریابی کشتی‌های تجاری فعالیت می کند   اعلام کرد: نفتکش فورچون با پرچم ایران روزجمعه به نزدیکی آب‌های دریای کارائیب رسیده و چهار نفتکش ایرانی دیگر نیز با فواصل نه چندان طولانی در را بوده و انتظار می‌رود تا روز یکشنبه وارد ونزوئلا شوند.

بر اساس این گزارش،طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی درباره احتمال توقیف 5 فروند نفتکش ایرانی که به‌درخواست دولت ونزوئلا برای تحویل سوخت عازم این کشور هستند در رسانه‌های غربی مطرح شده اما تاکنون هیچ مقام آمریکایی مستقیماً در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش حضور شناورهای آمریکایی در دریای کارائیب، وزیر خارجه ایران با ارسال نامه‌ای به آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.

روز پنج‌شنبه جاناتان راث هافمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری نسبت به هرگونه‌ برنامه‌ای برای توقیف‌، تجسس یا انهدام نفتکش‌های ایرانی که در راه ونزوئلا هستند اظهار بی‌ اطلاعی کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ