کد خبر: ۱۵۴۶۵۳
۰:۰ - ۱۳۹۹/۳/۲۷

جزئیاتی از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران

جزئیاتی از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران

گزارش جدید آژانس نشان می دهد این نهاد براساس ادعاهای رژیم صهیونیستی به دنبال فشارهای جدید به ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه خراسان، آژانس بین المللی انرژی اتمی طی نشست دیروز در گزارشی خواستار اقداماتی از سوی ایران شد.

بر اساس این گزارش، آژانس از ایران خواسته سه مکان مورد درخواست که مختصات جغرافیایی و نام آن را که معاون مدیرکل آژانس در ماه گذشته به ایران اعلام کرده مورد بازرسی قرار دهد و تلاش کرده ادعاهایی را به موادی از NPT و پروتکل الحاقی مستند کند .

ایران همچون ماه های گذشته این درخواست های زیاده خواهانه را نپذیرفته و  اعلام کرده که بر اساس ماده 14 برجام بند C برجام هیچ ادعایی را در این زمینه به رسمیت نمی شناسد.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس انرژی اتمی مدعی شده ایران مدت چهار ماه اجازه دسترسی به دو مکان را نداده و حدود یک سال برای شفاف‌سازی همکاری نکرده است.

همکاری‌های ایران در حالی است که طرف مقابل برجام و حتی آژانس بین المللی انرژی اتمی طی دو سال اخیر بدعهدی های  پی درپی برجام را تحت فشار آمریکا مرتکب شده و ایران به رغم این تخلفات به سوالات و ابهامات در چارچوب پروتکل و پادمان عمل کرده و ادعاهای اخیر نیز تنها بهانه گیری های بی دلیلی است که ریشه در موضوعات سیاسی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ