کد خبر: ۱۵۵۰۲۷
۰:۰ - ۱۳۹۹/۴/۸

مدیرعامل هلدینگ :

"سیتا" با ۱.۶ میلیارد سهم چهارشنبه عرضه اولیه می شود/ورود زیرمجموعه به بورس

مدیرعامل سرمایه گذاری سیمان تامین از عرضه اولیه ۱۶ درصد این هلدینگ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در چهارشنبه جاری خبر داد که شامل ۱.۶۵ میلیارد سهم است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا جمارانیان با اشاره درج شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در بازار دوم معاملات بورس و با نماد "سیتا" گفت: این هلدینگ تابعه شستا و دارای سرمایه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه های سیمان ، عمران ، ساختمان و حمل و نقل فعال بوده و چهارشنبه این هفته به جای عرضه اولیه ۱۰ درصدی با ۱۶ درصد (شامل ۱.۶۵ میلیارد سهم ) وارد بورس خواهد شد.

وی ادامه داد: "سیتا" با سهم ۳۰ درصد تولید و فروش بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان ایران بوده و به طور مستقیم و غیرمستقیم مالک ۴۵ شرکت و شامل ۳۰ شرکت مدیریتی و ۱۵ شرکت غیرمدیریتی و ۲۶ شرکت بورسی است. در این میان سود سال گذشته شرکت‌های سیمانی هلدینگ با رشد ۱۲۶ درصدی از ۴۹۷ میلیارد تومان به هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و ارزش پرتفوی کل مجموعه حدود ۲۰ الی ۲۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین هلدینگ با برخورداری یک شرکت به تنهایی ۳۰ درصد ظرفیت حمل و نقل کالاهای اساسی را برعهده دارد. فروش سیمان سال قبل با رشد ۶۲ درصدی بیش از سه هزار و ۸۰۶ میلیارد تومان و فروش مقداری هم با ۱۷ درصد رشد به ۱۶ میلیون تن رسید.

جمارانیان با اعلام تفاهم با بورس برای پذیرش و عرضه اولیه سیمان آبیک ، توضیح داد: ظرف دو تا سه ماه آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجامو این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود .

وی با بیان اینکه در بخش عمران و ساختمان هم "سابیر" با چهار هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا ، بزرگترین شرکت سد ساز است، ادامه داد: شرکت ایران سازه از قدیمی‌ترین شرکت‌های ساختمان‌سازی با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه‌های در دست اجرا قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ