کد خبر: ۱۵۵۴۹۴
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۴/۲۰

مخالفت امارات با طرح ترامپ برای حل بحران قطر و کاهش پروازها از آسمان ایران

مخالفت امارات با طرح ترامپ برای حل بحران قطر و کاهش پروازها از آسمان ایران

امارات طرح آمریکا برای حل بحران روابط قطر با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طریق کاهش پروازها از آسمان ایران را پیش از نهایی شدن رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فاکس نیوز، امارات توافق میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با میانجیگری آمریکا میان عربستان و قطر را که به خطوط هوایی قطر اجازه می‌داد از حریم هوایی عربستان و امارات عبور کند تا به عنوان هدف مهمی در کارزار فشار حداکثری ترامپ،تهران را از سالانه ۱۳۳ میلیون دلار در ازای استفاده دوحه از آسمان ایران محروم کند،لحظاتی قبل از نهایی شدن برهم زد.

بر اساس این گزارش،امارات از عربستان خواست از پیشنهاد آمریکا برای حل بحران کشورهای عربی با قطر حمایت نکند و همین اقدام ابوظبی موجب شد،ترامپ از پیروزی قاطع و مهم در سیاست خارجی محروم شود. وی رهبران عربستان را برای توقف محدودیت‌های هوایی اعمال شده بر قطر تحت فشار گذاشت.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی آن  ۱۳ شرط از جمله کاهش روابط با تهران،تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را از برای از سرگیری روابط تعیین کردند.

دوحه همواره بر ضرورت حل بحران خلیج فارس از طریق گفت‌وگو و بدون اعمال پیش شرط تاکید کرده است چیزی که کویت و عمان نیز برای پیشبرد آن از طریق میانجی‌گری دراین مساله تلاش می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ