کد خبر: ۱۵۵۶۶۷
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۴/۲۴

گزارش انجمن نوردکاران فولادی از کاهش ۴۳ درصدی عرضه شمش فولاد در بورس کالا
طی سه ماهه نخست سال رخ داد :

گزارش انجمن نوردکاران فولادی از کاهش ۴۳ درصدی عرضه شمش فولاد در بورس کالا

انجمن نوردکاران فولادی ایران از کاهش ۴۳ درصدی عرضه شمش فولادی در بورس طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، انجمن نوردکاران فولادی ایران اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۸۱۰ هزار و ۲۴۴ تن شمش فولادی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش دارد.این اختلاف آماری گویای آن است که ۲.۴ میلیون تن شمش عرضه نشده و به بازارهای صادراتی نیز راه نیافته است.

براساس این گزارش،همزمان با افزایش قیمت ارز و به تبع آن رشد نرخ فولاد خام (شمش، بیلت و اسلب) عرضه این فلز راهبردی در بورس کالا کاهش یافته و براورد می شود تاخیر در عرضه فولاد،امکان فروش با قیمت بالاتر و سود بیشتر را به همراه داشته باشد.

اکنون ۶۳ کارخانه و واحد تولیدی در این انجمن عضویت دارند که ظرفیت آنها حدود ۱۶ میلیون تن بوده و ۹۱ درصد تولید مقاطع فولادی کل کشور را دراختیار دارند.تداوم این وضعیت خطر تعطیلی و تعدیل نیروی انسانی این واحدها را به دنبال دارد و به زیان صنایع پایین دستی تمام خواهد شد.

طبق نظر اعضای انجمن مشکلات صنایع فولادی ارتباطی به تحریم ها و افزایش نرخ ارز ندارد و ناشی از مصوبه های بدون ضمانت اجرایی و بخشنامه های یک شبه و ضعف مدیریت است.

تصمیم گیری های غیر اصولی پیامد رکود و تورم را به دنبال دارد و ۸۵ درصد اشتغال در صنایع پایین دستی را به مخاطره می افکند و به کند شدن صادرات نیز می انجامد.

هم اکنون تولید فولاد بیش از دو برابر نیاز بوده و عرضه نامتناسب آن در بازار موجب رقابت کاذب،گرانی و حباب قیمت شده و ابطال معاملات بورس نیز اعمال نفوذ صنایع بالادستی و رانت جدید را به دنبال دارد.

در حال حاضر هرتن قیمت اغلب مقاطع فولادی مانند ورق سرد در بورس کالا ۲۲ هزار،ورق گرم ۱۵ هزار و میلگرد ۱۰ هزار تومان است و با دلار ۲۲ هزار تومانی همخوانی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ