کد خبر: ۱۵۵۹۰۳
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۴/۳۰

روایت زنگنه از همکاری با چین / با هر کشوری به جز اسرائیل مذاکره می کنیم

روایت زنگنه از همکاری با چین / با هر کشوری به جز اسرائیل مذاکره می کنیم

وزیر نفت ضمن تکذیب شایعات مربوط به موافقت‌نامه همکاری با چین گفت: با هر کشور دیگری به جز رژیم صهیونیستی نیز حاضریم از این دست موافقت‌نامه‌ها امضا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان آزادگان جنوبی با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران با چین گفت: بر اساس این موافقت‌نامه، همکاری بلند مدت با چین در صنعت نفت و سایر بخشها خواهیم داشت و با هر کشور دیگری به جز رژیم صهیونیستی نیز حاضریم از این دست موافقت‌نامه‌ها امضا کنیم.

وی افزود: حتی آمریکایی‌ها را در شرایط تحریم از حضور در صنعت نفت ایران منع نکردیم تا پیمانکار و سرمایه‌گذار داشته باشند.این شایعات،جنجالی است که در خارج راه انداختند و برخی در داخل از آن پیروی کرده اند.

وزیر نفت ادامه داد: قرارداد میدان فرزاد به زودی امضا می‌شود و تصمیمات اصلی آن گرفته شده است. این قرارداد با هندی‌ها نبوده و با طرف ایرانی به امضا می‌رسد زیرا در شرایط فعلی، هیچ کشور خارجی حاضر به امضای قرارداد در هیچ موضوعی نیست.

زنگنه درباره تخصیص سهمیه سوخت به خانوارها نیز گفت: این موضوع به تازگی مطرح شده و اگر در مجلس به تصویب برسد و به دولت ابلاغ شود موظف به به اجرا هستیم.

وی افزود: در سال جاری ۲۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی ایران اضافه می‌شود و در جهش دوم ۱۰۰ میلیون تن و ارزش صادرات ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.در صادرات نفت نیز شرایط قابل قبول بوده و در تولید نفت به زودی ۹ قرارداد جدید امضا می‌شود.مذاکره برای افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با قرارگاه خاتم الانبیا نیز در جریان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ