کد خبر: ۱۵۵۹۳۴
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۴/۳۱

پیش بینی دلار ۱۵ هزار تومانی به شرط بازگشت ۲۷ میلیارد دلار !
یک کارشناس مدعی شد :

پیش بینی دلار ۱۵ هزار تومانی به شرط بازگشت ۲۷ میلیارد دلار !

یک کارشناس مدعی شد در صورت بازگشت ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی ، قیمت دلار به کمتر از ۱۵ هزار تومان خواهد رسید .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تاج محمد قجاوند با اشاره به اقدامات دولت و بانک مرکزی در کاهش التهاب بازار به ایرنا گفت: الزام صادرکنندگان به بازگرداندن ارز صادراتی اقدام موثری بود که در صورت تحقق، دلار به زیر ۱۵ هزار تومان باز خواهد گشت.

وی افزود: ارز اختصاص یافته به صادرکنندگان متعلق به مملکت بوده و نباید آن را اموال شخصی به حساب آورد. بنابراین باید ابزارهای تشویقی و تنبیهی متناسب و تدابیر قضایی برای متخلفین تدوین شود.

این کارشناس بانکی ادامه داد: ارتقای سود سپرده های بانکی از ۱۵ به ۱۸ درصد اقدام مثبتی بود که در کاهش فاصله میان تورم موجود با سود سپرده‌ها موثر بوده است. طی روزهای گذشته برخی بانک‌ها اقدام به فروش اوراق سپرده ۱۸ درصدی کرده‌اند که با استقبال بسیاری مواجه شده است.

قجاوند گفت : ادعای تامین کسری بودجه دولت از طریق افزایش نرخ ارز واهی و به دور از منطق اقتصادی است.زیرا با افزایش تورم از سوی دیگر ضرر خواهد کرد. باید در پی اصلاح نظام پولی بود. صندوق های سرمایه‌گذاری که قارچ گونه رشد کرده اند،شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانکی،تامین اجتماعی، هلدینگ‌ها، لیزینگ‌ها،صرافی‌های بانکی و ... همگی باید طی روندی منطقی به بخش خصوصی واقعی واگذار شوند

وی افزود: دولت با اقداماتی مانند تجمیع بانک‌های نظامی در بانک سپه نشان داد که می‌خواهد در این مسیر گام بردارد. برای انجام این اصلاحات در نظام بانکی و پولی دیر هم شده و نباید بیشتر از این تاخیر کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ