کد خبر: ۱۵۶۱۹۹
۰:۰ - ۱۳۹۹/۵/۷

سفارش گیری
با ۶ درصد سهام در فرابورس:

سفارش گیری "بگیلا" امروز انجام می شود/ نقدینگی لازم / تخصیص سهام در فردا

فرایند عرضه اولیه ۶ درصد سهام توسعه مسیر برق گیلان با سرمایه ۴۳۰ میلیارد تومانی طی دو روز کاری که سفارش گیری امروز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ و تخصیص سهام چهارشنبه انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، از 17 بهمن 95 فرایند عرضه اولیه سهام شرکت های جدید به روش ثبت سفارش در یک روز انجام می شد اما پس از تغییر این رویه برای عرضه اولیه سهام شرکت رایان هم افزا برای اولین بار، واگذاری 6 درصد سهام مسیر توسعه برق گیلان هم به جای یک روز ، طی دو روز کاری انجام می شود.

به این ترتیب ، 5.8 درصد از سهام "بگیلان" معادل 249 میلیون و 400 هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 80 سهم و دامنه قیمت 2200 تا 2400 تومانی هر سهم ، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعدازظهر امروز موکول شده که از ساعت 13 تا 17 بود.

بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین، تخصیص سهام "بگیلان" فردا (چهارشنبه 8 مرداد) و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه حدود 197 هزار تومانی است.

همچنین 8 میلیون و 600 هزار سهم دیگر معادل 0.2 درصد، شنبه 28 تیر با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق های سرمایه تعلق می گیرد.

طبق بررسی های بورس پرس، نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان به عنوان اولین نیروگاه سیکل ترکیبی احداث شده در ایران در طول بیش از 27 سال فعالیت توانسته سهمی در خور در تامین برق مورد نیاز داشته باشد و علی رغم افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاه های حرارتی احداث شده در سال‌های اخیر، کماکان سهمی قابل توجه در تامین برق مورد نیاز دارد به طوری که در سال 97 سهم نیروگاه گیلان از تولید ناویژه برق کل کشور 2.45 درصد بوده است.

سرمایه این شرکت با 337 نیروی انسانی بالغ بر 430 میلیارد تومان است. شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با 51 درصد، سرمایه گذاری غدیر با 2.61 درصد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و سرمایه گذاری اهداف هر کدام 23.13 درصد، کارکنان نیروگاه گیلان 0.13 درصد و شرکت صنعتی و بازرگانی غدیر 0.001 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ