کد خبر: ۱۵۷۳۹۹
۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۶/۱۰

پیش بینی وضعیت بورس و چند صنعت بزرگ در هفته نیمه تعطیل
یک شرکت کارگزاری اعلام کرد :

پیش بینی وضعیت بورس و چند صنعت بزرگ در هفته نیمه تعطیل

یک کارگزاری با اعلام اثر مثبت رویدادهای جهانی و فروش محصولات شرکت ها در مرداد ، وضعیت بورس و چند صنعت بزرگ در هفته نیمه تعطیل را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در حالی دومین دهه شهریور را با سه روز کاری هفته و شاخص یک میلیون و718 هزار تایی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط گذشته و آینده اعلام کرد: هفته گذشته با افت آغاز کرد و در ادامه با حمایت روبرو شد . خرید سهام توسط حقوقی ها پس از افت های سنگین و تلاش برای واگذاری سهام عدالت به صورت بلوکی و جلوگیری از فروش دامنه دار حقوقی ها در بازار و سعی در بازگرداندن اعتماد و البته فراهم آوردن پرسرعت زیرساخت برای فروش واحدهای صندوق سهام پالایشی از عمده تحولات هفته گذشته بود.

در بازارهای جهانی نیز در پایان هفته سخنرانی پاول بازارها را با نوسان و افت شاخص دلار و رشد فلزات و بازارهای سهام همراه کرد. نفت نیز با توجه به طوفان در امریکا با رشد همراه شد و رشد قیمت فراورده ها را نیز به دنیال داشت. به نظر می رسد شاخص دلار وارد دوره افت میان مدتی شده و همین موضوع فارغ از نوسانات مقطعی می تواند خبر خوبی برای فلزات و دیگر بازارها باشد.

در بازار ارز نیز رشد قیمت ها در سامانه نیما و در بازار آزاد رشد خزنده قیمت ادامه داشت و به نظر می رسد روند اخیز با شیب اندک به پیشروی ادامه داشته باشد.

در بازار سهام با ارائه گزارش های فروش مردادماه شرکت ها و انعکاس رشد قیمت ارز در محصولات، شاهد بهبود جو بازار با لیدری "فملی و فولاد" و برخی دیگر از فولادی ها بودیم. در پالایشی ها نیز با توجه به آغاز واگذاری صندوق پالایشی ، شاهد بهبود روندها بودیم و نمادها از فشار فروش فاصله گرفتند. در معدنی ها و محصولات شیمیایی نیز روندی مشابه حاکم بود.

در دیگر گروه ها نیز بهبود روند قیمت ها همسو با بازار رخ داد و در گروه هایی با افت زیاد ، کاهش قابل توجه فروشندگان ثبت شد و احتمالا این روند در هفته اخیر نیز ادامه خواهد داشت.

باید توجه داشت حمایت از بازار با روش های نامتعارف و ایجاد ترس و اجبار به خرید و یا منع فروش نتایج مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت و بیشتر منجر به القای ترس در بازار خواهد شد. عدم تغییر در متغیرهای موثر بازار و البته رشد بیشتر در نرخ ارز به صورت طبیعی از بازار  و از شرکت های ارزنده حمایت خواهد کرد .لذا توجه به حساسیت فعلی شرایط بازار و پرهیز از تصمیمات خلق الساعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ