کد خبر: ۱۵۷۵۲۱
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۶/۱۲

ضوابط صدور کیف الکترونیک پول به بانک ها ابلاغ شد
توسط بانک مرکزی :

ضوابط صدور کیف الکترونیک پول به بانک ها ابلاغ شد

ضوابط فعالیت مؤسسات اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت توسط بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد: باتوجه به توسعه فضای کسب وکار و شناسایی نیازهای جدید در حوزه پرداخت، نهادهای جدید که در الزامات فعالیت مؤسسات اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت، راهبران کیف‌ الکترونیک پول نامیده می‌شوند به منظور تسهیل پرداخت‌های بسیار خرد (پرداخت ریز) و برون خط ظهور کرده‌اند.

براین اساس، ؤسسات اعتباری می‌توانند "کیف الکترونیک پول" مبتنی بر حساب را صادر کنند و برخی از خدمات پرداخت را از طریق انعقاد قرارداد با راهبران "کیف الکترونیک پول" و انجام تراکنش‌های برون‌خط در شبکه پرداخت ، میسر سازند.

به استناد بند الف ماده یک مصوبه 15 آبان 97 هیأت وزیران و بند ب ماده 10 قانون پولی و بانکی و به منظور توسعه شبکه پرداخت و ساماندهی و پشتیبانی از خریدهای با مبالغ بسیار خرد (پرداخت ریز)، خدمات مربوط به کیف پول با تعاریف و شرایط مندرج در الزامات حاضر به رسمیت شناخته شده و صلاحیت متقاضی راهبری کیف الکترونیکی پول بر مبنای آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

همچنین دامنه کاربرد این سند شامل مواردی است که از طریق کیف‌های الکترونیک پول فراگیر برخط، تراکنش‌های درون و برون شبکه را مطابق با تعاریف مندرج در آن، پذیرش و پردازش می‌کند.

کیف الکترونیک پول مبتنی بر حلقه بسته در دامنه این ضوابط قرار ندارد. موضوع فعالیت راهبر کیف الکترونیک پول صرفاً ارایه خدمات پرداخت از طریق کیف الکترونیک پول و سایر موارد مرتبط با آن است.

ضوابط فعالیت مؤسسات اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت ، پیرو بخشنامه 15‏ اسفند سال گذشته معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص تدوین‌چارچوب‌ و ضوابط پرداخت‌های ریزمقدار (خُرد) به استناد بند الف تصویب‌نامه 15 آبان 97 هیأت وزیران و بند 3 صورت جلسه 4 شهریور  99 شورای پول و اعتبار به بانک ها ابلاغ شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ