کد خبر: ۱۵۸۱۶۰
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۶/۳۰

خوش بینی همتی به اثر سه عامل در گشایش‌های ارزی/ دو درخواست از بانک ها

خوش بینی همتی به اثر سه عامل در گشایش‌های ارزی/ دو درخواست از بانک ها

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام خوش بینی به اثر سه عامل در گشایش‌های ارزی جدید ، دو درخواست از بانک ها را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی درباره گشایش‌های ارزی گفت: در حوزه بین‌المللی ، رایزنی‌ها در آستانه ثمردهی بوده و میزان صادرات نفت و فرآورده‌ها بهتر شده و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته است .  هرسه این عوامل تاثیرات مثبتی خواهند داشت. لذا از بانک‌ها انتظار می رود به انتقال و در دسترس قرار دادن منابع ارزی برای نیاز‌های تعریف شده ادامه دهند.

وی افزود: بانک‌ها باید طوری عمل کنند که رشد ترازنامه‌ را متناسب با وضعیت ترازنامه و ریسک بانک تنظیم و به بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی کمک کنند.

همتی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر شبکه بانکی به طرح گواهی اعتبار مولد (گام) گفت: این طرح از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند از واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط حمایت‌ کند. لذا شرایط پیوستن بانک‌های خصوصی به این طرح را به زودی فراهم می‌کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepress

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احمد | ساعت ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۶/۳۰
0
0
پاسخ
دورود فراوان بر آقای همتی نگا برادر عزیزم شما یک اصل مهم در کنترل حجم نقدینگی و سیاست های تورمی رعایت نکردی عزیزم هیچ مشکل اقتصادی حل نخواهد شد مگر با کم کردن هزینه های دولت برادر من نیاز نیست توضیح بدم خودت خوب میدونی.
2.نگا کلیه سیاست هایی که داری ازش بهره میگیری همه مقطعی است شما خوشبینانه امسال را سالم عبور کنین سال دگر چه که تمام حرف های من در بودجه نویسی 1400 مشخص خواهد شد این خط اینم نشان
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ