کد خبر: ۱۵۸۴۲۲
۱۰:۷ - ۱۳۹۹/۷/۶

پایه سازی شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی + دو عامل لازم برای چرخش بازار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

پایه سازی شاخص در کانال ۱.۵ میلیونی + دو عامل لازم برای چرخش بازار

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پایه سازی شاخص در محدوده‌ کانال ۱.۵ میلیونی و جذابیت خرید سهام بنیادی در قیمت‌های فعلی از پیش بینی بازگشت بازار به مدار صعود با تکیه بر دو عامل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رحمتی با اشاره به روند اصلاحی پرشتاب شاخص بورس در هفته گذشته به ایرنا گفت: از زمان بازگشایی نماد پالایشی‌ها در بورس شاهد تاثیر منفی در اکثر سهام بودیم اما اصلاح هفته گذشته که منجر به نگرانی اکثریت شد، ادامه اصلاح ماه گذشته بود .

وی ادامه داد: برخی سهم ها با افت ۴۰ درصدی مواجه شدند اما سهامداران باید نسبت به این موضوع واقف باشند که بازار در مدتی کوتاه به روند صعودی سنگین دست پیدا کرد و با رشد حدود ٣٠٠ درصدی همراه شد و روند فعلی هم چندان غیرمنتظره و نگران‌کننده نیست. شاخص بورس در محدوده کانال ۱.۵ میلیونی پایه‌سازی می‌شود و با روند دلار به مرور شروع به رشد می‌کند.زیرا سهامداران خواهان خروج از این بازار ، رفته اند و میزان عرضه  کاهش پیدا می یابد.

این کارشناس بازار سرمایه به روند معاملات سهام بنیادی اشاره کرد و افزود: با توجه به اصلاح اکثر سهام بخصوص گروه بنیادی، سرمایه‌ گذاری در این گونه شرکت ها با قیمت‌های فعلی جذاب است. به همین دلیل نمی‌توان افت روند فعلی بازار را عجیب و ناگوار دانست. بورس یک سال و نیم صعود بی‌وقفه داشت و شاخص از کانال٣٠٠ هزار به دو میلیون واحد رسید. به همین دلیل اصلاح آن هم باید در همان مقیاس و با همان شدت باشد.

رحمتی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار باعث جذابیت اکثر صنایع و سهام صادرات محور خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به موج تورم ، بعید به نظر می‌رسد افت شاخص بورس به کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد و  سرمایه‌گذاری در قیمت‌های فعلی برای سهامداران خواهان موقعیت ، مناسب است.

وی برای متعادل شدن هر چه زودتر معاملات، سهامداران را تشویق به سرمایه‌گذاری در بورس کرد و گفت: سازمان بورس باید زودتر از این سرمایه سهامداران را به سمت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سوق یا ابزارهای غیرمستقیم سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار می‌داد تا منجر به روند اصلاحی شاخص بورس با سرعت کمتری شود.

رحمتی با بیان اینکه علت موج منفی شدید ناشی از وجود سهامدارانی است که با ایجاد کوچکترین نوسان تصمیم به خروج هیجانی می‌گیرند، ادامه داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هیجان بازار را کنترل می‌کنند و مانع از ضرر و زیان های هنگفت سهامداران می‌شوند. طبق پیش‌بینی‌ها شاخص به دلیل افزایش قیمت کالا تغییر مسیر می‌دهد و به روند صعودی باز می‌گردد.بنابراین خرید با نگاه ۶ ماهه و یک ساله چندان نگرانی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۷/۶
0
0
پاسخ
وقتی اینا خودشون می‌گن 1500َ و امید پمپاژ می‌کنن، یعنی در دنیای واقعی احتمالاً تا 700 - 800 میریزه پایین.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ