کد خبر: ۱۶۱۳۷۹
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۸/۲۵

نقشه راه و اهداف بودجه سال آینده دولت از زبان رئیس جمهور

نقشه راه و اهداف بودجه سال آینده دولت از زبان رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ در چارچوب برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه و سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی گفت: هدف اصلی بودجه سال 1400 کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی‌گری‌های دولت، توسعه دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، رونق و جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استوار شده است.

وی افزود: با تشریح چارچوب تدوین بودجه سال آینده، تأدیه بخش عمده مطالبات کارکنان، بازنشستگان و سازمان‌های بازنشستگی و به سرانجام رساندن بخش مهمی از پروژه‏‌های عمرانی در برنامه بودجه سال 1400 را زمینه مناسبی برای تدوین برنامه هفتم توسعه می دانم.

رئیس جمهور ادامه داد: لایحه بودجه سال بعد در چارچوب برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه، سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با رویکردهای رشد بلند مدت از طریق تمرکز بر صادرات غیرنفتی، مقابله فعالانه با کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی ، تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های تولید، تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی و خصوصی تدوین خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: بودجه دستگاه‏‌ها باید فرصت‌های جدید و منابع جدید درآمدی غیرمتکی به نفت ایجاد کند، بدون اینکه موجب به‏‌هم‏‌خوردگی تعادل قیمت کالاها و خدمات در همان بخش یا سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها شود. همچنین چالش‌های پیش را که با بودجه در ارتباط است حل کند و موجب تسهیل فرآیند اجرایی بودجه شود.

وی افزود: تقویت و حمایت از تولیدات و ساخت داخل و تمرکز بر سیاست توسعه صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی با تأکید خاص بر کشورهای همسایه و اوراسیا و ایجاد روابط بلند مدت تجاری و کاهش تعرفه‌ها در توافقات دو یا چندجانبه بین‌المللی از اصلی‌ترین ابزارها برای مقابله با تحریم‌ها هدف‏ گذاری شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ