کد خبر: ۱۶۲۷۱۶
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۹/۲۵

پاسخ بانک مرکزی به خواسته شافعی درباره صادرکنندگان کارتن‌خواب‌

پاسخ بانک مرکزی به خواسته شافعی درباره صادرکنندگان کارتن‌خواب‌

بانک مرکزی در پاسخ به خواسته نایب رئیس اتاق بازرگانی در اعلام اسامی کارتن‌خواب‌ های صادرکننده از برگزاری دادگاه ۱۹ متخلف در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی ‏در پاسخ به درخواست غلامحسین شافعی برای معرفی اسامی افراد کم بضاعتی که از کارت بازرگانی آنها برای صادرات، سوء استفاده شده بود در توییتر اعلام کرد: دادگاه 19 نفری که از کارت 70 فرد کم بضاعت برای 1.4میلیارد یورو صادرات استفاده کرده اند به زودی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود در خصوص پرونده 250 فردی که ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد برنگردانده بودند، شبکه مجرمانه‌ای با گزارش وزارت اطلاعات در استان خراسان رضوی شناسایی شد که با استفاده از کارت‌های اشخاص بی‌بضاعت اقدام به فعالیت‌های بازرگانی از جمله صادرات می‌کردند.

پیش از این عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی درباره معرفی صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه گفت: طی دو سال گذشته پرونده 250 نفر به قوه قضاییه ارجاع شد که با حدود هفت میلیارد دلار بدهی حتی یک دلار ارز حاصل از صادرات را بازنگردانده‌ و از تولیدکنندگان هم محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: 70 نفر از افراد بازداشتی بر اساس آخرین اعلام وزارت اطلاعات کارتن‌خواب از اقشار ضعیف و روستایی بودند که با کارت یک‌بارمصرف صادرات انجام داده‌اند.

بعد از آن نیز شافعی با ارسال نامه‌ای به همتی خواستار اعلام اسامی بازرگان‌هایی شد که 7 میلیارد ارز حاصل از صادرات را به کشور بازنگردانده‌اند که 70 نفر از آنها کارتن‌خواب هستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ