کد خبر: ۱۶۲۹۲۷
۱۲:۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱

امیدوار به تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص / شروع جلسه وزیران ایران و ۱+۴
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد:

امیدوار به تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص / شروع جلسه وزیران ایران و ۱+۴

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام شروع جلسه وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در ساعت ۱۱:۳۰ امروز به تصویب لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت امیدوار شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی و آنلاین با خبرنگاران گفت: جلسه غیررسمی وزرای خارجه عضو برجام دقایقی قبل بصورت ویدئوکنفرانس برای بررسی تحولات چند ماه گذشته شروع شد. آنچه وزارت خارجه مداوم اعلام کرده این است که برجام موضوعی نیست که دوباره مذاکره شود.

وی ادامه داد: بهتر است طرف های برجامی به تعهدات برگردند. ایران با مقاومت حداکثری که نشان داد درباره منافع ملی با کسی مذاکره نمی کند و این گمانه زنی ها منطبق بر واقعیت ها نیست. ایران در منطقه اولویت ها را دارد و بر همان اساس عمل خواهد کرد.

این مقام مسئول درباره اینکه آیا با توجه به مصوبه برجامی مجلس در گفت و گو‌ها با ۱+۴ ضرب الاجلی از طرف ایران اعلام شده؟ تاکید کرد: آنچه مجلس تصویب کرده حتما باید اجرا شود و وقتی آیین نامه ابلاغ شود همه اجرا خواهند کرد. این مطلب در نشست اخیر کمیسیون برجام هم مطرح شد و طرف‌های اروپایی هم خوب با این مسیر‌ها آشنا هستند.

خطیب زاده درباره موافقت رهبر انقلاب با بررسی مجدد FATF نیز عنوان کرد: موضع همواره روشن بوده است. از روز اول وزارت خارجه گفته هرچی زودتر بتوانیم مشکل را حل کنیم به نفع سیستم مالی است و نظرات را از اول به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته ایم. اگر ایران به فهرست سیاه FATF بر نمی‌گشت به تدبیر نزدیک‌تر بود. اما حالا امیدواریم مجمع تشخیص با توجه به مصالح نظام و با توجه به تاکید رهبری بررسی را انجام دهد. البته فشار‌ هایی خواهد بود مسائل فنی هم وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ