کد خبر: ۱۶۴۰۹۰
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱

قرعه عامل ریزش بورس به نام مجلس درآمد/ طرح جبران ضرر دو صندوق دولتی
رئیس دفتر رئیس جمهور:

قرعه عامل ریزش بورس به نام مجلس درآمد/ طرح جبران ضرر دو صندوق دولتی

رئیس دفتر رئیس جمهور با انتقاد از مداخلات مجلس در تصمیم‌گیری‌های دولت و بورس گفت: کسانی که می‌خواهند زود به سود برسند، باید پول‌ها را در بورس بخوابانند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره بودجه در جمع خبرنگاران گفت: سال جاری بیشتر به جای نگاه حرفه‌ای، بودجه تبدیل به ابزاری برای حمله به دولت شده است. حدود 40 سال است دولت های مختلف به مجالس بودجه می دهند. این اولین سال بعد از انقلاب است از روزی که بودجه را فرستادیم نمایندگان مصاحبه و تبلیغ می‌کنند.

وی افزود: از مجلس و کمیسیون‌های مجلس می‌خواهیم در بورس دخالت نکنند. یک جلسه می‌گذارند و مصاحبه می‌کنند به محض اینکه بورس مثبت می شود می گویند مشکل بورس را حل کردیم و دولت نتوانست آن را برطرف کند. هنگامی هم که بورس منفی می‌شود می‌گویند از اول تذکر داده بودیم. ماموریت مجلس قانونگذاری، پرسیدن سوال و استیضاح است اینکه به مسائل ریز اجرایی بپردازند و دخالت کنند، سفر استانی بروند و به جای دولت و وزرا تصمیم بگیرند درست نیست. اگر در داخل مجلس هم کسانی می‌خواهند کار اجرایی کنند اشتباه است باید از اول کار اجرایی می‌کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: توصیه می شود با بودجه همانطور که مجالس و دولت‌های گذشته تعامل خوبی داشتند، الان هم همانطور باشد. می‌بینیم این مسئله یک ابزار تبلیغاتی و سیاسی و بخشی از کارهای انتخاباتی 1400 شده است که نه به صلاح مجلس و دولت و نه به صلاح مردم است که باید بیشترین منفعت را از آن ببرند.

واعظی درخصوص اینکه آیا نوسانات اخیر بورس به دلیل اختلاف نظر وزرای اقتصادی دولت است، گفت: در همه جای دنیا بورس روند ثابت صعودی یا نزولی ندارد. بورس در یک مقطع به دلایل اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی که روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد، روند کاهشی یا افزایشی دارد. البته همیشه هم مسئولان بورس دنبال بهانه‌ای هستند که بگویند به این دلیل نوسانات رخ داده و عیبی هم ندارد.

وی تأکید کرد: معلوم است که وزیر صنعت براساس ماموریت یک هدف دارد و وزیر اقتصاد هم ماموریت دیگری. ستاد اقتصادی و جلسه هیات دولت برای همین درست شده که وقتی اختلاف سلیقه‌هایی است بیایند و حل کنند. بنابراین هیچ موضوع نگران‌کننده‌ای وجود ندارد و اعتقاد داریم دخالت‌ها در این بازار کم شود و مسئولیت را به بورس و مسئولان آن بسپاریم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ادامه داد: اگر در مورد دخالت های مجلس کمتر صحبت می‌کنیم به دلیل این است که نمی‌خواهیم اختلافی پیش آید وگرنه همان ادبیات سخیفی که برخی از نمایندگان علیه دولت و وزرا به کار می‌برند را طرف‌های مقابل هم می‌توانند به کار برند اما این را به مصلحت نمی‌دانیم پس در مصاحبه‌ها و توییت‌زدن‌ها اخلاق را رعایت کنیم.

واعظی درخصوص اینکه دولت چه حمایتی از بورس می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه صندوق پالایش و دارا یکم در شرایط دو ماه گذشته زیان ده شده که در ستاد اقتصادی دولت صحبت کردیم، وظیفه داریم مردمی که براساس نظر وزیر اقتصاد اعتماد کردند، نگذاریم ضرر کنند و رییس‌ جمهور هم تاکید کرد طرحی برای این موضوع ارائه شود. به بورس مثل تمام دنیا نگاه کنیم که یک بازار زود بازده نیست. کسانی که می‌خواهند زود به سود برسند، باید پول‌ها را در بورس بخوابانند. کسانی که دنبال مقداری سود بیشتر هستند باید صبر کنند و نگاه به آینده مثبت است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» سلیمانی | ساعت ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱
0
0
پاسخ
اقای واعظی شما لطفن در کار مجلس دخالت نکن
» بینام | ساعت ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱
0
0
پاسخ
تکلیف ما که نصف سهام پالایش یکم رو ضررد کردیم و فروختیم چه میشه ؟ دولت میخاد چگونه حمایت کنه؟!
آیا فقط بخاطر ما بود که ضرر ده شده بود که پول ما رو سرقت کنند .خدا رو خوش نمیاد .
» سهامدار حقیقی | ساعت ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱
0
0
پاسخ
ضمن سلام اولا: از مردادماه بورس روند نزولی دارد ثانیا :اگر سرمایه گذاری بلند مدت جواب می دهد چرا دولت یا حقوقی ها سهامشا ن را در قیمتهای بالا یا به قیمت روز به مردم میفروشند وفروش آبشاری موجب منفی شدن بازار میشود؟؟ ممنون
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ