کد خبر: ۱۷۲۳۸۵
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۵/۱

نتایج جلسه خروج صنعت سیمان از بحران و وعده عرضه اجباری در بورس کالا
نماینده مجلس اعلام کرد :

نتایج جلسه خروج صنعت سیمان از بحران و وعده عرضه اجباری در بورس کالا

نماینده مجلس با اعلام نتایج جلسه خروج صنعت سیمان از بحران، وعده داد همه سیمان تولیدی شرکت ها در آینده ایی نزدیک اجبارا" در بورس کالا عرضه شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی طاهری در خصوص نشست اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع وضعیت بحرانی صنعت سیمان بعد از قطع برق و با حضور نمایندگان وزارت صنعت و بازارسرمایه به سنا گفت: در این نشست مدیران شرکت های سیمانی اعلام کردند به دلیل قطع برق، قادر به فعالیت مانند سابق نیستند و تولید کاهش یافته است. نماینده وزارت صنعت هم عرضه بخشی از سیمان در بورس کالا را عامل ناتوانی در کنترل قیمت بازار آزاد دانست و نمایندگان بورس کالا هم ، گزارشی از روند و نحوه عرضه سیمان ارایه کردند.

وی افزود: مقرر شد ضمن اقدامای برای وصل برق کارخانه‌ها تا حد امکان ، همه سیمان تولیدی در بورس کالا به فروش رود تا مشخص شود عرضه و تقاضای واقعی این محصول چه میزان است. بنابراین بزودی سایر تولیدکنندگان که هنوز وارد بورس کالا نشده‌اند پذیرش می شوند تا با افزایش عرضه به تقاضا پاسخ و قیمت ها از نظام دستوری خارج شود.

این نماینده ادامه داد: متأسفانه جهش قیمت سیمان در مورد محصولات دیگر مانند میلگرد و حتی مرغ رخ داده اما قیمت‌ها باید به وضعیت قبل برگردد و مجلس اجازه نخواهد داد به مردم جفا شود. این درحالی است که سیمان در بورس کالا حتی تا 10 تن نیز عرضه شده و پیمانکاران خرد می‌توانند از بورس کالا خرید کنند .

طاهری ادامه داد: موضوع مهم این است که نمی توان مشکلات بازار را از چند مسیر حل کرد. نمی‌شود عرضه سیمان را به دو بخش داخل بورس کالا و خارج از آن تقسیم کرد. قطعاً شفافیت بورس از بازار سنتی بیشتر بوده و خریداران و فروشندگان هر محصولی از بورس، قابل رصد هستند و زمینه نظارت بر بازار سیمان از مسیر بورس مهیا است. در این شرایط که نیاز به سیمان زیاد است، کارخانه های بخش خصوصی، خصولتی و دولتی هم باید با تمام ظرفیت کار کنند.

به گفته وی، نمی‌توان برای سود بیشتر، نیاز مردم را گروگان گرفت. باید عرضه به‌اندازه تقاضا و بیشتر از آن باشد تا قیمت ها متعادل شود. بنابراین بزودی عرضه ها در بورس کالا اجبارا" افزایش می یابد.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ