کد خبر: ۱۷۴۵۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۸

صادرات ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد تولید سه نوع تایر آزاد شد
دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک:

صادرات ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد تولید سه نوع تایر آزاد شد

دبیر انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک از آزادسازی رسمی صادرات ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد تولیدات رادیال سواری، بایاس و دیگر محصولات تایر ایرانی به کشورهای خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبداله شهریوری از آزادسازی صادرات تایر ایرانی به کشورهای خارجی بصورت رسمی خبر داد و به دنیای‌ خودرو گفت: این اتفاق با پیگیری‌های انجمن صنعت تایر و انجمن زنجیره ارزش صنعت لاستیک رخ داد و از سوم شهریور ممنوعیتی برای صادرات تایرهای تولید داخل به دیگر کشورها وجود ندارد.

وی افزود: تصمیم به لغو ممنوعیت صادرات تایر ابتدا در معاونت بازرگانی وزارت صنعت گرفته شد و پس از آن به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید. پس از آن نوبت سازمان توسعه تجارت بود که با طرح این موضوع در کارگروه توسعه صادرات کار را نهایی کند و سرانجام پس از سه سال، ممنوعیت ها برای صادرات برداشته شود.

این فعال صنعت لاستیک ادامه داد: محقق شدن امکان صادرات به دیگر کشورها بصورت کار گروهی با انجمن صنعت تایر صورت گرفت. براساس مجوز نهایی صادرشده از سوی سازمان توسعه تجارت از این پس شرکت‌های تولیدکننده تایر می‌توانند 10 درصد تولیدات رادیال سواری، ‌30 درصد تولیدات محصولات بایاس و 20 درصد دیگر تولیدات را به خارج از مرزها صادر کنند.

شهریوری با اشاره به از دست رفتن بازار صادراتی طی سه‌ سال غیبت برندهای ایرانی عنوان کرد: کار اصلی با پیگیری دو انجمن مرتبط با صنعت تایرانجام شده و حالا نوبت شرکت‌های تایرساز است تا با دریافت استانداردهای بین‌المللی مانند ای‌مارک راه را برای حضور در کشورهای دیگر باز کنند. از این پس شرکت‌هایی که در سال‌های گذشته اقدام به اخذ استانداردهای بین‌المللی و حفظ و ارتقای کیفیت محصولات کردند، می‌توانند به‌راحتی پا به این عرصه بگذارند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ