کد خبر: ۱۷۵۳۵۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۶/۳۰

وزیر صنعت خواهان انجام سیمانی‌ها به ثبت معاملات در سامانه افق شد

وزیر صنعت خواهان انجام سیمانی‌ها به ثبت معاملات در سامانه افق شد

وزیر صنعت، فعالان شرکت های سیمانی را مکلف کرد اطلاعات معاملات را در سامانه های جامع تجارت و افق ثبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین با هدف ساماندهی بازار سیمان در توییتر اعلام کرد: تمام فعالان این صنعت مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در ⁧‫سامانه افق‬⁩ هستند. با اقدامات اخیر به صورت کلان برای تعدیل قیمت ⁧این محصول ،موفقیت‌های حاصل شده و استان‌ها باید بیشتر از این پای کار بیایند و کار به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صنعت هم درباره ساماندهی بازار سیمان گفت: طبق برنامه وزارت صنعت، فروش سیمان خارج از بورس ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می‌ شود.

وی افزود: هم‌اکنون به غیر از ۵ شرکت نیمه فعال و غیر فعال، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند و عرضه سیمان از طریق بورس انجام می‌ شود.
مصرف کنندگان این محصول به ۳ بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان‌بر و عاملان فروش تقسیم می‌شوند که بیشتر آنها کد بورسی دریافت کرده‌اند.

کشاورز ادامه داد: با توجه به ظرفیت تولید هر شرکت، کف عرضه‌ مشخص و برای اجرا به تولیدکننده ابلاغ شده است. در این برنامه تمام مراحل تولید و عرضه به صورت مکانیزه و فیزیکی با همکاری سازمان حمایت رصد و پایش می‌شود.با اقدامات فاطمی امین و وزارت نیرو حدود ۸۰ درصد سیمان مصرفی تأمین شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ