کد خبر: ۱۷۵۸۴۹
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۷/۱۴

درخواست شناسایی زمین‌های دولتی مورد نیاز در قانون جهش تولید مسکن

درخواست شناسایی زمین‌های دولتی مورد نیاز در قانون جهش تولید مسکن

وزیر راه در نامه ای به وزیر اقتصاد ، خواستار همکاری در شناسایی اراضی دولتی به منظور تامین زمین قانون جهش تولید مسکن شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه در خصوص تأمین زمین قانون جهش تولید مسکن به تسنیم گفت: اراضی دولتی در استان‌ها شناسایی شده‌اند. برای بقیه زمین‌ها هم با توجه به اینکه وزارت اقتصاد فهرست زمین‌ها را در اختیار دارد ، نامه‌ای از سوی رستم قاسمی به احسان خاندوزی ارسال شده است.

وی افزود: طبق این قانون ، سازمان ثبت اسناد مکلف شده ، چنانچه دستگاه‌های دولتی طی دو ماه زمین‌ها را در اختیار وزارت راه قرار ندهند، سند اراضی به نام این وزارتخانه منتقل خواهد شد.

مهرآبادی ادامه داد: در واقع یک ماه پس از اعلام وزارت راه در رابطه با عدم همکاری دستگاه‌های دولتی، سازمان ثبت اسناد نسبت به تنظیم سند جدید به نام وزارت راه اقدام خواهد کرد. این موضوع در دستور کار شورای‌عالی مسکن قرار دارد تا هرچه سریع‌تر بتوان اراضی را برای ساخت یک‌ میلیون مسکن در اختیار گرفت.

بر اساس این گزارش، پیش از این محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه با اشاره به اینکه برنامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن هنوز تصویب نشده از احتمال تصویب آن تا دو هفته آینده در شورای‌عالی مسکن خبر داده بود. طبق پیشنهاد وزارت راه ، وام با بهره 5 درصد به سه دهک اول کم‌درآمد اعطا خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ