کد خبر: ۱۷۵۹۵۳
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۷/۱۸

تعجب از افت بورس و انتقاد از دو صندوق مهم بازار / عدم اثر تغییر رئیس سازمان
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

تعجب از افت بورس و انتقاد از دو صندوق مهم بازار / عدم اثر تغییر رئیس سازمان

کارشناس بازار سرمایه با اعلام تعجب از افت شاخص و سهام و انتقاد از دو صندوق تثبیت و توسعه بازار ، گفت: شایعه تغییر رئیس سازمان بورس نمی‌تواند نقشی در روند منفی‌ بازار داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خبری زاد اعلام اینکه ریزش دیروز آن هم با توجه به مشخص شدن رئیس کل جدید بانک مرکزی و انتشار گزارش های مثبت شرکت‌ها ، عجیب بود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شایعه‌ انتشار گزارش نامناسب شرکت های پالایشی در روز گذشته و افت نسبی دلار ، منجر به نگرانی فعالان و افت شاخص و دیگر متغیرها شد .

وی افزود: وضعیت فعلی بورس ، نوسانی بوده که ناشی از خرید سهام توسط دو صندوق تثبیت و توسعه بازار در زمان منفی و فروش هنگام مثبت شدن بازار و تکرار این رویه توسط دیگر فعالان است . به طوری چهارشنبه‌ گذشته ، سرمایه گذاران زیادی اقدام به فروش سهام کردند و حال منتظر تداوم روزهای منفی و سپس اقدام به خرید هستند. ماتسفانه تاثیر این عامل در ریزش از شایعه و کاهش قیمت دلار بیشتر است.

این کارشناس درباره اثر شایعه تغییر رئیس سازمان بورس هم توضیح داد: روند منفی بازار نمی‌تواند دستوری باشد. چرا که حقوقی‌ها، قدرت زیادی نداشتند. تنها محل دارای قدرت دستکاری ، صندوق توسعه بازار است که قطعاً دستکاری رخ نداده است. شایعه حضور حامد سطانی نژاد در ریاست سازمان بورس هم نمی‌تواند نقشی در روند منفی‌ بازار داشته باشد .

به گفته وی با توجه به عواملی چون رشد قیمت‌های جهانی، تثبیت نفت در ارقام بیش از ۸۰ دلار، گزارش‌های ماهانه مثبت شرکت ها و احتمالاً گزارش ۶ ماهه مناسب ، ریزش دیروز بازار بسیار عجیب و غیرقابل پیش بینی بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ