کد خبر: ۱۷۷۵۲۶
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۸/۳

احتمال تصویب طرح ساماندهی خودرو در هفته بعد/ شرط وعده سخت وزیر صنعت
نماینده مجلس خبر داد :

احتمال تصویب طرح ساماندهی خودرو در هفته بعد/ شرط وعده سخت وزیر صنعت

نماینده مجلس با اشاره به احتمال تصویب طرح ساماندهی خودرو در هفته آینده ، شرط تحقق وعده سخت وزیر صنعت مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد رحیمی در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی خودرو و وعده جدید وزیر صنعت مبنی بر تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال آینده و حذف قرعه کشی گفت: ابهامات طرح از سوی نمایندگان مجلس برطرف شده و به احتمال زیاد هفته آینده برای اعلام نظر نهایی در صحن علنی بررسی می‌شود.

وی افزود: طبق نظر نمایندگان ، واردات خودرو در شرایط فعلی ضرورت دارد و زیرساخت های لازم برای اجرا آماده است. در صورت تصویب و اجرای طرح ، بسیاری از مشکلات بازار خودرو حل و فصل و اهدافی همچون تعدیل قیمت خودرو، توازن در نظام عرضه و تقاضا، خروج بازار از انحصار، رقابتی شدن تولیدات و ارتقای کیفی محصولات خودروسازان محقق می‌شود.

این نماینده مجلس ، تحقق وعده وزیر صنعت منوط به واردات و افزایش تیراژ تولید خودرو دانست و ادامه داد: فعلا" سالانه کمتر از یک میلیون خودرو تولید می شود که منجر به پیش گرفتن تقاضا از عرضه و رشد قیمت‌ها شده اکا با افزایش تولید می توان به تقاضای واقعی پاسخ داد. واردات هم دیگر شرط حذف قرعه‌کشی است.

به گفته رحیمی ، قرعه کشی به نوعی بلیت برنده شدن بخت آزمایی بوده و افراد می‌توانند یک شبه سود کلانی به دست آورند اما حذف قرعه کشی بدون افزایش تولید و واردات ممکن نیست .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ