کد خبر: ۱۷۹۱۶۴
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۹/۱۴

استفاده اسرائیل از وقفه مذاکرات وین با سفر رئیس موساد به آمریکا

استفاده اسرائیل از وقفه مذاکرات وین با سفر رئیس موساد به آمریکا

رئیس موساد با هدف اعمال نفوذ در قدرت‌های غربی و فضاسازی علیه ایران برای گفتگو با مقامات ارشد آمریکا، راهی واشنگتن شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هاآرتص ، دیوید بارنیا در پی وقفه ایجاد شده در روند مذاکرات وین برای اعمال نفوذ در قدرت‌های غربی و فضاسازی علیه ایران برای گفتگو با مقامات ارشد آمریکا، راهی واشنگتن شد.

بر اساس این گزارش ، بارنیا قصد دارد در این سفر، مقامات آمریکایی را ترغیب کند در پی توافق موقتی برای پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی‌ نباشند و در عوض به دنبال جلب حمایت جامعه بین‌الملل برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی باشند.

وی هشدار داده در صورت حصول توافق نهایی با ایران ، اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود و به تلاش برای بی‌نتیجه گذاشتن فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

بارنیا به عنوان نماینده نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار قصد دارد ،اطلاعاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد.

همچنین بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز قرار است ، اواخر هفته با محوریت ایران به آمریکا سفر کند. هر چند مقامات رژیم صهیونیستی از رویکرد آمریکا در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران انتقاد دارند اما وقفه فعلی را به عنوان پنجره‌ای از فرصت‌ها برای اعمال نفوذ در مذاکرات برجامی می‌بینند.

طبق پیش بینی برخی منابع آگاه ، مذاکرات وین به نتیجه نمی‌رسد اما تعهدات فعلی هم کاهش می‌یابد. ایران در پایان مذاکرات دو سند درباره رفع تحریم‌ها و ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طرف مقابل ارائه داد و اعلام کرد سند سومی هم در راه است.

طرف‌های مذاکره‌کننده از ایران مهلت خواستند به پایتخت‌ها بازگردند تا با مقامات ارشد مشورت کنند و مجدداً به میز مذاکرات بازگردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ