کد خبر: ۱۸۹۵۵۰
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۳/۴

تحریم نفت روسیه همچنان مبهم و منتظر توافق بعید سران اروپا !
در حاشیه مجمع جهانی داووس سوئیس اعلام شد:

تحریم نفت روسیه همچنان مبهم و منتظر توافق بعید سران اروپا !

رئیس کمیسیون اروپا، دستیابی به توافق در تحریم واردات نفت روسیه از سوی سران اتحادیه و نشست دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده را بعید است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، اورزولا فون درلاین در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: این نشست محل مناسبی برای توافق درباره تحریم نفت روسیه نیست اما مذاکرات با کشورهای عضو همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پیشنهاد می شود واردات نفت روسیه از سوی اکثر کشورهای عضو اتحادیه تا پایان سال متوقف شود و به مجارستان و چند کشور دیگر فرصت بیشتری برای توقف واردات داده شود. مذاکرات عمدتا به کار روی جزییات این تحریم متمرکز شده و برای این موضوع در شورای اروپا تصمیم گیری نمی شود.

بنابراین گزارش این اقدام، شدیدترین تحریمی خواهد بود که اتحادیه اروپا در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین از ۲۴ فوریه، تصویب خواهد کرد. با این حال مجارستان تاکنون حاضر نشده وتوی پیشنهاد تحریم نفت روسیه را لغو کند. چرا که به صدها میلیون یورو برای ارتقای زیرساخت پالایش و خط لوله نیاز دارد تا بتواند واردات نفت از روسیه را قطع کند و مدرن سازی سیستم انرژی این کشور میلیاردها یورو هزینه خواهد داشت.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان گفته بود، اتحادیه اروپا احتمالا تا چند روز آینده برای تحریم واردات نفت روسیه به توافق می‌رسد اما ضربه زدن به صندوق جنگ روسیه شاید مستلزم کنترل قیمت های جهانی نفت باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ