کد خبر: ۱۹۱۷۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۲

توافق ایران و روسیه برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالا در کریدور شمال - جنوب

توافق ایران و روسیه برای انتقال ۱۰ میلیون تن کالا در کریدور شمال - جنوب

ایران و روسیه درباره جزئیات انتقال ۱۰ میلیون کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال- جنوب، تامین واگن و لکوموتیو و دیگر پروژه‌های همکاری به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیزدهمین کمیته کاری حمل‌ و نقل ایران و روسیه با حضور شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه به عنوان رئیس هیئت ایرانی برگزار شد. از مهم ترین موضوعات این اجلاس هدفگذاری برای انتقال 10 میلیون تن کالای ترانزیتی از طریق مسیرهای کریدور شمال _ جنوب بود و دو طرف در مورد جزئیات آن به تفاهم رسیدند.

براساس این گزارش، مقرر شد ایجاد هاب‌ های لجستیک برای افزایش ظرفیت انتقال کالای ترانزیتی در کریدور شمال_جنوب خصوصا در بنادر شهید رجایی و چابهار با سرمایه‌گذاری طرف روس انجام گیرد. تعیین تکلیف اجرای پروژه‌های مشترک ریلی از جمله برقی سازی گرمسار اینچه برون و رشت_ آستارا از دیگر محورهای مذاکراتی در این اجلاس بود.

همچنین در خصوص روان سازی و ایجاد تسهیلات برای رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، ایجاد هاب‌های لجستیکی در بنادر ایران، ایجاد مقدمات لازم جهت سرمایه‌گذاری در بنادر، بررسی امکان ایجاد شرکت‌های مشترک کشتیرانی و سایر همکاری طرفین جهت افزایش توان حمل و نقلی با حمایت بخش خصوصی در جهت افزایش ظرفیت برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا توافقاتی صورت گرفت.

دو طرف در مذاکرات بر لزوم تدوین برنامه اقدام مشترک ظرف یک ماه آینده و کنترل عملکرد وضعیت حمل‌ونقل برای تضمین تحقق هدف 10 میلیون تنی ترانزیت میان دو کشور تاکید کردند. همچنین زمینه‌سازی برای عبور ذغال سنگ روسیه از مسیر ایران به هند از درخواست‌های طرف روس بود و جزییات آن به تفصیل مورد مذاکره و تفاهم قرار گرفت.

همکاری مشترک در لایروبی ولگا، استفاده بیشتر از ظرفیت دریایی و بندری خزر در کریدور شمال جنوب، همکاری برای تامین واگن و لکوموتیو و افزایش تعداد پروازهای هفتگی از دیگر محورهای مهم اجلاس سیزدهم حمل‌ و نقلی و ترانزیتی ایران و روسیه بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ