کد خبر: ۱۹۳۰۵۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۳

بخشی از پیشنهادات اروپا و احتمال توافق بعد از انتخابات کنگره آمریکا + وضعیت سپاه
جزئیاتی تازه برای احیای برجام نشان داد:

بخشی از پیشنهادات اروپا و احتمال توافق بعد از انتخابات کنگره آمریکا + وضعیت سپاه

جزئیاتی تازه از پیشنهاد اتحادیه اروپا و مواردی مانند آغاز توافق بعداز انتخابات کنگره آمریکا در آبان و در خواست ایران مبنی بر افزایش ضمانت، مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نشریه پولتیکو ، مدعی انتشار جزئیاتی از متن پیشنهادی اتحادیه اروپا شد و اعلام کرد: در این پیش‌نویس، شهروندان غیر آمریکایی اجازه تجارت با شرکت های طرف معامله با سپاه پاسداران خواهند داشت. بنابراین تحریم‌های سپاه، کم‌رنگ می‌شود تا راه بررسی بیشتر سایت‌های هسته‌ای مشکوک باز شود.

براساس این گزارش همچنین به نظر می‌آید دولت جو بایدن امتیازات بیشتر از انتظار به ویژه کاهش فشار بر سپاه خواهد داد .

رابرت مالی نماینده آمریکا در مذاکرات هم با اعلام تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، تغییر استانداردها یا قوانین در اجرای تحریم‌های ایران را تکذیب و اعلام کرد: آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای در صورت آمادگی ایران برای ایفای تعهدات آماده است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس نیز با اعلام اینکه در برابر ثابت شدن حسن نیت ایران، آمریکا همچنان غیرشفاف عمل می کند، گفت : اثر برجام در مشکلات صنایع 10 تا 15 درصد بوده و با توجه به فروش مناسب نفت باید به هدف رشد 8 درصدی اقتصادی رسید که با اثر توافق و آثار اقتصادی برجام قطعا این رشد اقتصادی بیشتر خواهد بود. در این عرصه پیشنهاداتی مثل آغاز توافق از 135 روز بعد از امضا و بعد از انتخابات کنگره آمریکا در آبان و در خواست ایران مبنی بر افزایش ضمانت از یک به دو سال، مطرح است.

وی افزود: چالش اصلی مذاکرات، سپاه پاسداران نیست. بزرگترین مسئله، ضمانت انجام تعهدات است تا ایران بتواند از منافع اقتصادی بهره مند شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ