کد خبر: ۱۹۳۱۱۰
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۵/۲۴

موانع و مشکلات پیشنهاد تجمیع کارت های بانکی با سایر کارت ها اعلام شد
توسط معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی:

موانع و مشکلات پیشنهاد تجمیع کارت های بانکی با سایر کارت ها اعلام شد

معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با اشاره به عدم نمونه تجمیع کارت های بانکی با سایر کارت ها در دنیا، موانع و مشکلات این برنامه پیشنهادی برخی کارشناسان را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهران محرمیان درباره برنامه بانک مرکزی برای تجمیع کارت‌‌های بانکی به تسنیم گفت: بروز تخلفات و سوءاستفاده‌ از کارت‌‌های بانکی، منجر به ارایه پیشنهاد‌‌اتی برای تجمیع همه کارت‌‌های بانکی در یک کارت یا ادغام کارت‌‌های بانکی با سایر کارت‌‌های شهروندی مانند کارت ملی و... شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته‌‌ این مورد که باید به آن توجه داشت این است که تخلفات کارت‌‌های اجاره ایی با حذف فیزیک کارت‌‌ها حل می‌‌شود بلکه اطلاعات کارت است که در اختیار دیگران قرار می گیرد. بنابراین تا زمان آگاهی همگانی از پیامد‌‌ها و مجازات‌‌ اجاره دادن کارت بانکی، ادغام کارت‌‌ها با هم و ادغام با سایر کارت‌‌های شهروندی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: همچنین نمونه‌‌ای در دنیا از تجمیع کارت‌‌های بانکی با کارت‌‌های شهروندی نیست. چرا که اطلاعات کارت‌‌های بانکی با سایر کارت‌‌ها دارای تفاوت‌‌های ماهیتی دارد و علاوه بر آن روش‌های احراز هویت در بانک ها و سامانه‌ها تفاوت‌‌های فنی و کارکردی دارد.

محرامیان ، افزود: پیشنهاد بانک مرکزی این است که در گام نخست، ادغام هم‌‌سنخ مانند کارت ملی و گواهینامه انجام شود تا مشکلاتی مانند مرجع رسیدگی به کارت، نیاز‌‌های فنی درج اطلاعات، تناسب شاخص‌‌های امنیتی و... نباشد. پیش‌‌ نیاز اجرای چنین روشی هم فراهم آمدن زمینه‌های قانونی و مقرراتی و همچنین هماهنگی‌‌هایی لایه‌های کلان تصمیم‌‌گیری کشور است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ