کد خبر: ۱۹۵۵۱۲
۰:۱ - ۱۴۰۱/۷/۱۰

مهمترین جاسوس آمریکا به همراه پسر آزاد شد/ رفع انسداد چند میلیارد دلاری ایران
بعد از حدود ۶ سال:

مهمترین جاسوس آمریکا به همراه پسر آزاد شد/ رفع انسداد چند میلیارد دلاری ایران

طبق اعلام سخنگوی سازمان‌ ملل، محمدباقر نمازی مهمترین جاسوس آمریکا و زندانی ایران بعد از آزادی، تهران را ترک کرده و پسر وی هم آزاد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، استفان دوجاریک اعلام کرد: محمدباقر نمازی که به اعتقاد برخی مهمترین جاسوس آمریکا و زندانی ایران بود بعد از حدود 6 سال، آزاد شد و تهران را ترک کرد. باقر نمازی پسر وی هم برای اولین بار به طور موقت آزاد شده و در تهران حضور دارد.

براساس این گزارش، حساب کاربری سازمان ملل نیز اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل قدردان این است که پس از درخواست از رئیس جمهور ایران برای آزادی باقر نمازی به وی اجازه ترک ایران برای درمان داده شده است.

برخی معتقدند این رویداد نشانه ایی مثبت از ایران بوده و می تواند منجر به روشن شدن آینده برجام و پیش زمینه ایی برای مذاکره تهران و واشنگتن باشد!

نمازی دیپلمات سابق و استاندار پیش از انقلاب خوزستان و معاون امور محلی و عمران شهری وزارت کشور بود که سال ۱۹۸۳ به آمریکا مهاجرت کرد و دو پسر به نام های بابک و سیامک دارد. وی فوریه ۲۰۱۶ برای رسیدگی به پرونده دستگیری سیامک نمازی به ایران آمد و بعداز بازداشت به دلیل اتهام همکاری با آمریکا به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

سیامک نمازی هم فعال اقتصادی و مدیر بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک شرکت نفتی کرسنت پترولیوم بود که مانند پدر به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور گروگان‌ها سال 98 در نامه‌ای اواخر ماه آوریل، خواستار آزادی باقر نمازی شده و اعلام کرده بود در صورت آزادی وی،   آمریکا وارد مذاکرات کنسولی با ایران می‌شود.

در این میان نورنیوز رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه ( به احتمال زیاد عمان) درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدود شده در شرف آزادسازی است.

تهران هنوز حساب‌های اعلامی برای انتقال منابع را بنا بر ملاحظات بانکی نپذیرفته و حساب‌های جدیدی را معرفی کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ