کد خبر: ۱۹۸۵۸۹
۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

ادعای آلمان درباره فعالیت اطلاعاتی و جاسوسی ایران، روسیه و چین

ادعای آلمان درباره فعالیت اطلاعاتی و جاسوسی ایران، روسیه و چین

سازمان اطلاعات آلمان مدعی تمایل چین، روسیه و ایران برای فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی در این کشور و درخواست تشدید مقابله با این روند در اروپا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ان تی وی آلمان، طبق ادعای سازمان اطلاعات داخلی آلمان از زمان حمله روسیه به اوکراین، سرویس مخفی روسیه بیش از گذشته در آلمان فعال بود. علاقه سرویس های اطلاعاتی روسیه به آلمان هر چه این جنگ بیشتر طول بکشد افزایش پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، توماس هالدن وانگ رئیس این نهاد گفت: علاقه روسیه به جاسوسی در آلمان نه تنها متوقف نمی شود بلکه با ادامه اثرات جنگ بیشتر می شود. همچنین چین و ایران نیز از جمله کشورهایی هستند که سرویس‌های اطلاعاتی آنها در حال توسعه فعالیت‌های قابل توجهی در آلمان است.

وی افزود: مامور مظنونی که توسط سرویس اطلاعات فدرال (BND) کمی قبل از کریسمس دستگیر شد، نشان می‌دهد خطر جاسوسی روسیه چقدر واقعی است. برای اینکه خطری تحقیقات را تهدید نکند، مانند برونو کال رئیس BND، نمی‌خواهد در مورد جزئیات این پرونده اظهارنظر کند. مرد دستگیر شده، مظنون به دادن اطلاعات محرمانه به یک سرویس اطلاعاتی روسیه است. انتظار می‌رود مسکو تلاش کند فرصت های شناسایی از دست رفته با اخراج 40 مامور را یا با عامل های مسافرتی بیشتر یا با پوشش های دیگر جبران کند.

این مقام اطلاعاتی ادامه داد: تلاش زیادی می‌شود از آمدن افراد دیگری به آلمان که ممکن است به خدمات روسیه منصوب شوند جلوگیری شود. دولت فدرال نیز قوانین ویزا را برای این امر تشدید کرده، افزایش گسترده حملات سایبری روسیه و به اصطلاح عملیات نفوذ نیز قابل انتظار است.

وانگ گفت: چین که بیشتر بر جاسوسی اقتصادی تمرکز می‌کرد، چندین سال است که تلاش های فزاینده ای برای فعالیت های جاسوسی در عرصه سیاسی انجام داده و برای مدت طولانی توجه بسیار کمی به خطرات ناشی از روابط فشرده اقتصادی با چین شده است. مشخص است چین از قدرت اقتصادی در سراسر جهان برای اجرای اهداف سیاسی استفاده می کند برای معکوس کردن این روند، حداقل برای کشورهای اروپایی به یک راه حل سراسری نیاز است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ