کد خبر: ۲۰۲۵۳۴
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۶

برنامه دولت برای کسب درآمد از سهام
به ارزش ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام شد:

برنامه دولت برای کسب درآمد از سهام "فارس، فولاد" و دو شرکت در روزهای پایانی!

دولت در تدارک کسب درآمد ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی از عرضه سهام "فارس، فولاد" و دو شرکت آن هم در روزهای پایانی سال برآمده است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دولت که با کسری بودجه مواجه است ، سازمان خصوصی سازی را مامور کرد تا به استناد قانون اجرای اصل 44 و در روزهای پایانی سال ، اقدام به  کسب درآمد ۱۲۶ هزار میلیارد تومانی از عرضه سهام فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و احیا استیل فولاد بافت برآید !

بر اساس این گزارش این عرضه‌ها طبق مصوبه اول اسفند هیات واگذاری به ارزش کل پایه 126 هزار میلیارد تومان قیمت ­گذاری شد. 22.6 درصد سهام دولت در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بالغ بر 60.2 هزار میلیارد تومان ارزش ­گذاری شده که 25 درصد نقد و مابقی طی سه سال پرداخت خواهد شد.

2.5 درصد سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه هم 38.8 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شد که شرایط پرداخت 30 درصد نقد و مابقی قابل پرداخت طی سه سال است. عرضه دو بلوک‌ "فارس و فولاد" از طریق بورس و زمان عرضه طبق اطلاعیه شرکت بورس تعیین خواهد شد.

همچنین 20 درصد از سهام دو شرکت­ توسعه نیشکر و احیا استیل فولاد بافت نیز از طریق فرابورس عرضه خواهد شد. سهام توسعه نیشکر و صنایع جانبی 24.8 هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده که طی 8 سال قابل پرداخت است و تنها 15 درصد در روز عرضه بصورت نقد پرداخت می­ شود.

قیمت پایه کل سهام احیا استیل فولاد بافت هم 2.2 هزار میلیارد تومان تعیین شده که 40 درصد نقد و مابقی طی اقساط 2 ساله پرداخت خواهد شد. زمان دقیق واگذاری سهام این شرکت‌ها پس از انتشار آگهی واگذاری طی روزهای آینده، اعلام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ