کد خبر: ۲۱۰۸۷۹
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۴/۷

مطالبات ۴ ماهه قطعه سازان از ۲۰ هزار میلیارد عبور کرد/ درخواست شفافیت
انجمن قطعه سازان:

مطالبات ۴ ماهه قطعه سازان از ۲۰ هزار میلیارد عبور کرد/ درخواست شفافیت

انجمن قطعه سازان با اعلام مطالبات چهار ماهه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی قطعه‌ سازان از ایران خودرو و سایپا، خواستار مشخص شدن وضعیت قیمت‌ گذاری خودرو و شفافیت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد به‌نیا سخنگوی انجمن قطعه سازان به ایرنا گفت: بلاتکلیفی در قیمت‌گذاری خودرو و عدم شفافیت و مشخص نبودن مسئولیت شورای رقابت یا خودروسازان، سال‌های گذشته زیان‌های سنگینی به صنایع خودرو و قطعه سازی وارد کرد.

وی افزود: مشخص شدن وضعیت قیمت‌گذاری خودرو یک بار برای همیشه و شفاف شدن آن خواسته همه فعالان صنعت خودرو و قطعه سازی است. امید است با حضور وزیر جدید صنعت، وضعیت تامین ارز این دو صنعت، مطالبات قطعه‌سازان، نقدینگی مورد نیاز و قیمت‌گذاری خودرو مشخص شود. چرا که در غیر این صورت نابسامانی و افزایش زیان‌ انباشته دو خودروساز بزرگ مشاهده می شود که دود آن به چشم مردم و قطعه سازان خواهد رفت.

به‌نیا ادامه داد: در صورتی که قیمت خودرو توسط شورای رقابت و بصورت دستوری تعیین شود، انتظار می رود این شورا در قیمت اقلام بکار رفته از جمله فولاد ، مس، آلومینیوم و غیره نیز دخالت کند نه اینکه تولیدکننده داخلی مجبور باشد آنها را با قیمت‌های جهانی خریداری کند. این روزها قطعه‌سازان با بحران شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. به طوری که جمع مطالبات بیش از ۱۲۰ روزه زنجیره تامین و قطعه‌سازان از ایران خودرو و سایپا با احتساب تعدیل در قراردادها به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ