کد خبر: ۲۲۲۷۱۲
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۲/۸

اثر افزایش دلار نیمایی و اخبار مثبت شرکت ها و اقتصاد در بهبود وضعیت بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر افزایش دلار نیمایی و اخبار مثبت شرکت ها و اقتصاد در بهبود وضعیت بورس

کارشناس بازار سرمایه با اعلام پیش بینی جبران ریزش اخیر شاخص، اثر افزایش دلار نیمایی و اخبار مثبت شرکت ها و اقتصاد در بهبود وضعیت بورس را برسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین جنانی با اشاره به اثر پیشروی دلار نیما و اخبار مثبت کدالی و اقتصادی در بهبود وضعیت بورس به دنیای اقتصاد، اعلام کرد: اردیبهشت با تکیه بر این اتفاقات و جریان‌ها می‌تواند فضای حداقل بنیادی قوی‌تری را رقم بزند. به نظر می‌رسد بازار در نقاطی قرار دارد که حداقل ریزش اخیر بوجود‌ آمده را جبران کرده و رشد نرخ ارز را در محاسبات لحاظ کند.

انتشار گزارش‌های ماهانه فروردین، اردیبهشت و میان‌دوره‌ای شرکت‌ها و از همه مهم‌تر گزارش های ۱۲ ماهه نشان می‌دهد عوامل فوق می‌تواند تثبیت‌ در فضای قیمت‌ها بوجود آورد و ریسک بازار را یک درجه دیگر پایین‌تر و ارزندگی را یک درجه بالاتر ببرد اما عاملی برای جهش و رشد قیمت‌ها نیست و در عین حال تثبیت‌کننده جریان فعلی بورس است.

گزارش‌های ۱۲ ماهه از این جهت مهم خواهند بود که در کمتر از دو ماه بعد از انتشار، مجامعی آغاز می‌شوند که تقسیم سود خواهند داشت و شرایط فعلی سودآوری، فضای متفاوتی رقم زده و اندکی اوضاع را به سمت‌ و‌ سوی بهبود پیش ببرد.

با کمک دلار نیما و گزارش‌های ماهانه فروردین‌، بازار اندکی روند بهتری گرفته اما طراوت و شادابی ویژه دیده نمی‌شود. حرکت امروز نشان می‌دهد دو تغییر اساسی برای تغییر روند بورس اهمیت دارد. یکی مباحث مرتبط با خودرو و دیگری نرخ دلار نیما که رویداد ویژه‌ای رقم خواهند زد. به نظر می‌رسد همه ارکان این روزها به اهمیت این دو موضوع پی برده‌اند بخصوص دلار نیما که هر روز خبری جدید و جلسه‌ای ویژه برای آن برگزار می‌شود.

بررسی گزارش‌های فروردین‌ حاکی از آن است گزارش‌ها آن‌طور که باید نمی‌توانند بازار را حرکت دهند اما قابلیت‌ها و اثرات ویژه‌ای برای ثبات دارند و اطمینان نسبی را به سهامداران می‌بخشند. کماکان برای به حرکت درآوردن بازار و تضعیف طرف فروش، اخبار قوی‌تری لازم است که جنس آن کلان‌تر و خاص‌تر است.

اتفاقاتی مانند تغییرات نرخ نیما و نرخ بهره، عدم تصویب و تصمیم رویدادهای منفی بسیار مهم است و در کنار آن رسیدن اخبار خوش از صنایع مهم نظیر صنعت پالایش و بخصوص خودرو، جریان را به شکل دیگری پیش می‌برد. فعلا بازار در حال محک زدن جریان‌ها و اتفاقات است، زمزمه‌هایی از گزارش برخی شرکت‌ها و رویدادهای بورس کالا و از همه مهم‌تر شنیده‌هایی از نرخ دلار نیما و تغییرات آن جزو مواردی است که قابلیت ایجاد موج صعودی را دارد.

در کنار این موارد هم تحولات مختلف از دلار نیما و شایعات و شنیده‌ها نیز چاشنی صعود بورس شده و می‌تواند خوراک اردیبهشت بهتری را ترسیم کند اما همچنان ریسک بزرگی به نام سیاست گذار کمتر از ریسک جنگ نیست و تصمیمات سیاست گذار باعث بر هم خوردن سناریوی صعودی می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ