کد خبر: ۲۱۲۷۰۰
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۵/۵

گزینشی بودن حمایت از صنایع صحت ندارد / خالص خرید ۴.۳ هزار هزار میلیاردی
مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه:

گزینشی بودن حمایت از صنایع صحت ندارد / خالص خرید ۴.۳ هزار هزار میلیاردی

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به خالص خرید ۴.۳ هزار هزار میلیارد تومانی در 4 ماه سال برای حمایت از بورس، گزینشی بودن حمایت از صنایع را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قادر معصومی خانقاه گزینشی بودن حمایت از صنایع بازار سرمایه را رد کرد و گفت: به دلیل اینکه مشخصات و چارچوب فعالیت صندوق در آیین نامه ترسیم شده خارج از آن نمی‌توان اقدام کرد. منابع صرف حمایت از برخی صنایع یا سهام مشخص نمی شود.

وی افزود: در تمام صنایع فعالیت کرده و برای نماد‌های صنایع بر اساس معیار‌ها سفارش حمایتی ارسال می‌شود. صنایع باهم فرقی ندارند. شرایط بازار و میزان حمایت مورد نیاز از سهم یا صنعت در نظر گرفته و فعالیت صندوق بین ۴۱۰ تا ۳۹۰ رفت و آمد دارد.

معصومی خانقاه ادامه داد: برخی موارد به صورت خاص بررسی و حمایت می‌شود. بطور مثال اتفاقی که برای صنعت پتروشیمی یا صنایع دیگر متاثر از نرخ خوراک و سوخت رخ داده، سبب می‌شود حمایت‌ها در این صنایع با لحاظ برخی ملاحظات همراه باشد. در کل فعالیت صندوق در راستای حمایت از کلیت بازار است. از ابتدای سال تا ۳۱ تیر ۴.۳ هزار هزار میلیارد تومان خالص خرید ثبت شده که به معنی خالص منابعی است که صرف حمایت از بازار سرمایه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ