کد خبر: ۲۱۳۸۶۸
۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۶/۱۹

پپش بینی جدید از قیمت نفت در سال آینده : ۱۰۷ دلاری خواهد شد

پپش بینی جدید از قیمت نفت در سال آینده : ۱۰۷ دلاری خواهد شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۴ میلادی طبق پیش بینی جدید بانک آمریکایی به ۱۰۷ دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی‌ان‌ان، بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد: تداوم کاهش تولید نفت، ریسک‌های صعودی برای قیمت نفت را افزایش می دهد. اگر اوپک‌پلاس به کاهش تولید سال جاری میلادی تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه دهد و عربستان، تولید را به تدریج افزایش دهد قیمت هر بشکه نفت در دسامبر ۲۰۲۴ به ۱۰۷ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، دیدگاه پایه گلدمن ساکس این نیست. زیرا با توجه به عرضه مطلوب، واکنش سرمایه‌گذاری به بحران انرژی سال ۲۰۲۲، رشد عرضه نفت شیل آمریکا و اهمیت سیاسی قیمت بنزین، بعید به نظر می‌رسد اوپک‌پلاس بخواهد قیمت نفت را بیش از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه را دنبال کند.

عربستان هفته گذشته اعلام کرد با هدف تقویت اقدام‌های احتیاطی که از سوی ائتلاف اوپک و اوپک‌ پلاس برای حمایت از ثبات بازار نفت در نظر گرفته شده، کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای را تا پایان دسامبر سال جاری میلادی تمدید می‌کند.

این کاهش عرضه که تولید نفت عربستان را تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به ۹ میلیون بشکه در روز می رساند، ماهانه بررسی خواهد شد تا در صورت لزوم و بر اساس شرایط بازارهای جهانی، افزایش یا کاهش بیشتر داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ