کد خبر: ۲۱۵۱۷۲
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۸/۸

صعود ۱۰ پله ای ایران در رده بندی رشد اقتصادی ۱۹۱ کشور جهان
از سوی صندوق بین‌المللی پول اعلام شد:

صعود ۱۰ پله ای ایران در رده بندی رشد اقتصادی ۱۹۱ کشور جهان

صندوق بین المللی پول اعلام کرد ایران از نظر رشد اقتصادی با ۱۰ پله صعود از کشورهایی مثل انگلیس، هلند و مجارستان عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بین المللی پول در گزارشی موسوم به چشم انداز اقتصادی جهان آمار برآوردی از رشد اقتصادی 191 کشور جهان در سال 2023 را منتشر کرده و از بهبود قابل توجه جایگاه ایران در رده بندی جهانی از این نظر خبر داده است.

بر اساس این گزارش این نهاد بین المللی رشد اقتصادی 2.97 درصدی را برای ایران در سال جاری میلادی برآورد کرده که بیشتر از 101 کشور جهان است. ایران رتبه 90 را در رده بندی جهانی رشد اقتصادی بدست آورده و در سال 2022 در جایگاه 100جهان از نظر رشد اقتصادی قرار گرفته بود که بدین ترتیب توانست 10 کشور جهان را پشت سر گذاشته و در جایگاه بالاتری در رده بندی جهانی کشورها از نظر رشد اقتصادی قرار گیرد.

از جمله کشورهایی که ایران پشت سر گذاشته و بالاتر از آن ها قرار گرفته انگلیس، هلند، مجارستان، رومانی، جمهوری آذربایجان، و بوسنی و هرزگوین هستند. انگلیس با رشد اقتصادی 0.48 درصدی در جایگاه 171 و آمریکا نیز با رشد 2 درصدی در جایگاه 125 قرار گرفت. فرانسه و‌ آلمان با رشد اقتصادی 0.95 و 0.53 درصدی رتبه 158 و 181 را به خود اختصاص دادند.

ماکائو با رشد 74.7 درصدی در رتبه نخست جهان از نظر رشد اقتصادی قرار گرفته و گویان و لیبی با 38.4 و 12.54 درصد رشد به ترتیب در رتبه های دوم و سوم نشستند. 18 کشور از جمله عراق با رشد منفی در سال جاری مواجه هستند و رشد اقتصادی عراق در این سال منفی 2.73 درصد و کویت منفی 0.6 درصد برآورد شد. سودان با رشد منفی 18 درصدی در رتبه آخر رده بندی جهانی از نظر رشد اقتصادی قرار گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ