کد خبر: ۲۱۶۶۰۴
۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۸/۲۴

آمریکا معافیت عراق برای خرید برق از ایران را ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد

آمریکا معافیت عراق برای خرید برق از ایران را ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از تمدید معافیت‌های عراق برای خرید برق از ایران به مدت ۱۲۰ روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمدید معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران به مدت ۱۲۰ روز خبر داد و اعلام کرد: این اقدام به عراق اجازه می‌دهد تا از منابع مالی برای پرداخت هزینه واردات برق ایران به حساب‌های ایران در داخل عراق استفاده کند.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا این معافیت تحریمی ۴ ماهه را امضا و نامه رسمی آن را به کنگره ارسال کرده است.

در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار بدهی عراق برای برق ایران در حساب‌های امانی در این کشور نگهداری می‌شود و این معافیت به بغداد اجازه می‌دهد تا واردات انرژی را بدون ترس از مجازات‌های آمریکا برای نقض تحریم‌های ایران حفظ کند.

این معافیت همچنین مقرراتی را اعمال خواهد کرد که می‌توان بخشی از درآمدهای برق را به حساب‌های عمان، منتقل و سپس به یورو یا سایر ارزهای رایج برای ایران برای خرید محصولات غیرتحریمی تبدیل کرد.

تاکنون ۲۰ معافیت برای پرداخت هزینه واردات برق از سوی عراق به ایران صادر شده و در تمام این معافیت‌ها قرار بوده هیچ بخشی از این پول‌ها به ایران نرسد. پول‌ها در حساب‌های بانکی محدود شده باقی می‌مانند تا تنها برای مصارفی مانند غذا، دارو و اهداف بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ