کد خبر: ۲۱۶۶۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۲/۸/۲۸

پیش بینی‌ برف ۳۰ سانتی در ۳۰ شهر ایران و کاهش دمای ۱۰ درجه ایی
برای چهار روز آینده اعلام شد:

پیش بینی‌ برف ۳۰ سانتی در ۳۰ شهر ایران و کاهش دمای ۱۰ درجه ایی

طبق پیش بینی‌ جدید ۳۰ شهرستان ایران از جمله تهران طی چهار روز آینده، برف پوش خواهند بود و دمای هوا تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای، 30 شهرستان طی چهار روز آینده پذیرای برف خواهند بود و بیشترین بارش نقطه‌ای برف در مشکین شهر، اردبیل، سرعین، نیر و سراب با بیش از 30 سانتیمتر خواهد بود. همچنین چالوس، تنکابن و طالقان در کنار نور، شمیرانات، کرج و تهران بارش 20 تا 30 سانتی‌متر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین هواشناسی پیش‌بینی کرد دمای هوا طی روزهای آینده کاهش 5 تا 10 درجه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کند که این کاهش دما در کنار نفوذ سامانه بارشی زمینه‌ساز برف خواهد بود.

استان تهران عمق برف بیشینه نقطه‌ای 22 سانتیمتر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه و متوسط عمق برف در سطح شهرستان کمتر از یک سانتیمتر خواهد بود. یعنی برف جغرافیا آنقدر خواهد بود که می‌توان کل مساحت استان به عمق یک سانتی‌متر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از برف سفیدپوش کرد.

سال آبی گذشته، سومین خشکسالی پیاپی ایران را رقم زد و شرایط تامین آب در بسیاری از مناطق بحرانی شد. در سال آبی جاری هم روش های ماهواره‌ای از پیش‌بینی بارش برف و نفوذ سامانه بارشی به شمال و غرب حکایت دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ