کد خبر: ۲۱۷۳۴۴
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۱

وزیر صنعت : آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بزودی ابلاغ می‌شود

وزیر صنعت با اشاره به تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت، گفت: این مصوبه بزودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس علی‌آبادی با اشاره به اینکه زمان ابلاغ آیین‌نامه در اختیار وزارت صنعت نیست، گفت: ارز ابزاری در تجارت و اقتصاد محسوب و کارکرد آن بین ساختارهای اقتصادی مختلف مشخص می‌شود که بر همه موضوعات اثر گذار است.

وی افزود: در موضوع تامین ارز، نگرانی دولت این است که با اقدام نسنجیده، اقتصاد تحت تاثیر قرار گرفته و معیشت مردم با تغییر نرخ ارز دچار خطر شود. بنابراین باید با احتیاط عمل کرد اما در حوزه واردات خودرو برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و مشکلی برای بخش‌های اقتصادی وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حالی که ابعاد ناترازی در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است، ارز تمام موارد برای خودروهای برقی تامین شده و واردات خودرو برای رفع ناترازی انجام می‌شود. به عنوان مثال در برخی کالاها مانند گندم، داشتن یک کیفیت قابل قبول کافی است اما در مورد خودرو تنوع رنگ، مدل، تکنولوژی و غیره وجود دارد که می‌توانند ناترازی ایجاد کنند.

علی‌آبادی توضیح داد: تا زمانی که ناترازی در این حوزه‌ها وجود داشته باشد، واردات اقدام درستی است. بر همین اساس تلاش می شود با تعیین تعرفه، رقابت سودمند و مناسب به نفع ظرفیت ملی ایجاد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ