کد خبر: ۲۱۷۳۸۵
۰:۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۲

۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو/ شرط واردات ۴۰ هزار محصول تا پایان سال

۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو/ شرط واردات ۴۰ هزار محصول تا پایان سال

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه ۱۱۰ میلیون دلار در دو هفته گذشته به واردات خودرو تخصیص داده شد، گفت: واردات خودرو با قطعیت طی سال جاری و آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی ضیغمی در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی با اصلاح اظهارات داوود منظور، گفت: منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با واردات خودرو این بود که با توجه به برنامه واردات و بودجه، زمانی که واردات انجام می‌شود ناترازی صورت می‌گیرد. به طور کلی اما رویه دولت در ارتباط با واردات خودرو تغییری نکرده است.

وی افزود: وقتی در داخل ایران ظرفیت تولید 1.5 میلیون خودرو وجود دارد، اختصاص 2 تا 3 میلیارد دلار از منابع ارزی برای واردات خودرو به صلاح نبوده و رویه دولت آن است که واردات خودرو به طور قطع در سال جاری انجام شود. برای سال آینده نیز در بودجه پیش‌بینی شده و بدون خلل انجام خواهد شد و در کل مشکل ارزی به معنای عام برای واردات خودرو وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: جلسات مرتبی با بانک مرکزی ایجاد شده تا رویه تخصیص ارز برای واردات خودرو تسریع و هفته گذشته 110 میلیون دلار به شرکت‌ها برای واردات خودرو اختصاص داده شد. فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه‌های آتی ایجاد شده تا بتوان با اختصاص ارز مناسب، رقم قابل توجهی خودرو وارد شود.

واردات 40 هزار خودرو دیگر تا پایان سال

ضیغمی توضیح داد: اینکه تا پایان سال چه تعداد خودرو وارد خواهد شد، ارتباط زیادی با نحوه تخصیص ارز توسط بانک مرکزی داشته و اگر ارز مورد نیاز اختصاص یابد حداقل 40 هزار خودرو دیگر تا پایان سال وارد می شود.

به گفته وی همچنین برای صدور خدمات فنی مهندسی با دولت طالبان مذاکره صورت گرفته تا برای بازسازی خدمات فنی مهندسی ارائه داده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ