کد خبر: ۲۱۷۸۶۴
۱۵:۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

علت امتناع دولت کانادا در عدم تحویل خاوری به ایران از زبان رئیس پلیس اینترپل

علت امتناع دولت کانادا در عدم تحویل خاوری به ایران از زبان رئیس پلیس اینترپل

رئیس پلیس اینترپل فراجا با اشاره به نحوه صدور اعلان قرمز متهمان، علت امتناع دولت کانادا در تحویل خاوری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید کریمی در پاسخ به اینکه چرا دولت کانادا متهم خاوری را به ایران مسترد نمی‌کند به تسنیم، گفت: متهم بودن خاوری برای کانادا کاملا مسجل شده و در جریان کلاهبرداری این متهم است اما نکته قابل توجه، پول و سرمایه کلان خاوری است که به کانادا برده و نمی‌تواند از این موضوع چشم پوشی و پول و این متهم را به ایران بازگرداند!

وی افزود: اینترپل ایران دستور اعلان قرمز را به سازمان جهانی اینترپل ارسال می‌کند و در اینترپل جهانی بخش شبهه قضایی محتویات پرونده بررسی و اگر نیاز به مستندات باشد درخواست مستندات را از کشور صادرکننده اعلان قرمز می‌کند و در نهایت اعلان قرمز جهانی صادر می‌شود. ماموران پلیس اینترپل ایران برای انجام برخی از ماموریت‌های جهانی به سازمان جهانی بین‌المللی اعزام می‌شوند تا در یک سری از ماموریت‌های جهانی حاضر باشند.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ با توجه به تفاهمنامه‌های دوجانبه‌ای که بین دستگاه قضا و پلیس کشورهای همسایه در رابطه با استرداد مجرمین امضا شده و با توجه به ضوابط بین‌المللی خاص اما ایران با کشورهای همسایه هیچ مشکلی در زمینه استرداد مجرمین ندارد. در صورت وجود مشکل نیز کشورها مسائل سیاسی را با مسائل انتظامی و پلیسی، دخالت می‌دهند.

کریمی توضیح داد:‌ اعلان قرمزها ناشی از برخی ضوابط و مقررات بین المللی بوده و بر اساس قانون برخی از افعال، جرم حساب می‌شود. اگر فردی مرتکب این جرایم شود دستگاه قضایی برای وی حکم صادر و اگر متهم به کشور دیگری فرار کرده باشد متهم تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد. دستگاه قضایی نیز مشخصات متهم را به پلیس بین‌الملل داده و پرونده به صورت کامل جمع‌آوری و اعلان قرمز آن صادر می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» م | ساعت ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
0
پاسخ
پول رو نخواستیم. خودش بیاد بگه کیا باهاش بودن و الان باهاشن !! پول هم بده بره مثل الان که نداریمش. بیاریدش خودش و دوستاش که کمکش کردن تو یه هفته اعدام کنید . چرا این کار رو نمیکنید . یک بار این کار بکنید دفعه بعد کسی جرات نمیکنه بدزده کسی هم جرات نمیکنه به دزد کمک کنه . و السلام
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ