کد خبر: ۲۲۱۲۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱

اموال بابک زنجانی در خارج به تهران منتقل شد/ کارشناسی بدهی ها
رییس قوه قضاییه:

اموال بابک زنجانی در خارج به تهران منتقل شد/ کارشناسی بدهی ها

رییس قوه قضاییه از شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج و انتقال به تهران خبر داد و گفت: این اموال طبق کارشناسی‌ اولیه، کفافِ بدهی‌ها و خسارت‌ها را می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه از شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج و انتقال به تهران خبر داد و گفت: بنا بر کارشناسی‌های اولیه این اموال، کفافِ بدهی‌ها و خسارت‌های وی را می دهد.

وی افزود: اگر اموال بازگشته قبلی هم محاسبه شود، اضافه می‌آید. البته تاکید شده باز هم کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، بابک زنجانی ۹ دی سال ۹۲ توسط دادستانی به اتهام بدهی به بانک مالزی بیش از ۲.۵ میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی، پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و پس از عوض شدن دولت احمدی نژاد بازداشت شد.

جابجایی ۸۷ میلیارد یورو از وجوه مسدود ایران و کمک به بانک مرکزی و وزارت نفت برای تسهیل در دور زدن تحریم‌ها، ورود ۲۲ فروند هواپیما به داخل و پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد یورو در قالب ۳۶ هزار حواله باعث تحریم وی توسط خزانه داری آمریکا و اروپا شد.

زنجانی دارای بیش از ۷۰ شرکت با ۲۲ میلیارد یورو سرمایه از جمله هلدینگ توسعه سورینت قشم، اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری sct bsnkers در امارات و بانک kont در تاجیکستان است. همچنین شرکت‌هایی در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد و مالک و رئیس هیات مدیره باشگاه فوتبال راه‌آهن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ