کد خبر: ۲۲۱۸۲۰
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳

رشد ۷ درصدی قیمت سهام شیائومی با اعلام تحویل اولین خودروی برقی

رشد ۷ درصدی قیمت سهام شیائومی با اعلام تحویل اولین خودروی برقی

قیمت سهام شرکت شیائومی به دنبال اعلام آغاز عرضه اولین خودروی الکتریکی مدل SU۷ با رشد ۷ درصدی روزانه روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت شیائومی چین، اعلام کرد: تحویل اولین خودروی الکتریکی مدل SU۷ در این ماه آغاز و در بحبوحه جنگ قیمت‌ها وارد بزرگترین بازار خودروی جهان می شود. قیمت سهام این شرکت به دنبال اعلام این خبر بزرگترین جهش روزانه را در بیش از یک سال گذشته تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، لی جون مدیر اجرایی شیائومی در مراسم رونمایی از سدان در دسامبر، گفت: شیائومی قصد دارد به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود. این خودرو فناوری سوپر موتور الکتریکی دارد که می‌تواند سرعت‌های شتاب را سریع‌تر از خودروهای الکتریکی تسلا و پورشه ارائه دهد.

شیائومی ۵۹ فروشگاه در ۲۹ شهر دارد که سفارش‌ها را می‌پذیرند و ارائه آن از ۲۸ مارس خواهد بود. قیمت سهام این شرکت در معاملات صبحگاهی ۷ درصد افزایش یافت.

غول گوشی‌های هوشمند متعهد شده طی یک دهه ۱۰ میلیارد دلار در خودروها سرمایه‌گذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودروهای برقی چین است که تأیید مقاماتی را که تمایلی به اضافه کردن به مازاد عرضه ندارند بدست آورده است.

فروش خودروهای برقی چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه افزایش ۱۸ درصد یعنی رشدی نه چندان دور از رشد ۲۱ درصدی که در کل سال ۲۰۲۳ داشته را تجربه کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ