کد خبر: ۲۲۱۸۹۹
۰:۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷

تامین مالی ۵.۶ میلیارد یورویی طرح های توسعه شرکت بورسی برای چهار سال
بانک مرکزی خبر داد:

تامین مالی ۵.۶ میلیارد یورویی طرح های توسعه شرکت بورسی برای چهار سال

مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی از تامین ۵.۶ میلیارد یورویی طرح‌های توسعه شرکت بورسی برای افزایش صادرات در چهار سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آرش شهرآیینی با برآورد نیاز ارزی ۲.۵ میلیارد یورویی طرح‌های توسعه مس در سال آینده، گفت: این طرح ها شامل تجهیزات مختلف و خدمات مهندسی است که این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی متنوع با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی چهار سال انجام می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی مس متعهد به تامین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تامین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است. افزایش ظرفیت تولید کاتد مس داخل به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی چهار سال محقق شده و برای حداقل دوره ۲۵ ساله، سالانه چهار تا پنج میلیارد دلار ارز صادراتی نصیب کشور خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی مس نیز با اشاره به توافق امضا شده، گفت: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت تولید کاتد مس "فملی" از ۳۰۰ به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه‌ها فعال بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب هستند. معدن دره زار و درالو با مجموع ارزش صادرات حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال آزمایش گرم بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ