کد خبر: ۲۲۲۰۱۵
۰:۰ - ۱۴۰۳/۱/۷

بی اعتمادی به بورس با رکورد خروج ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ها
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

بی اعتمادی به بورس با رکورد خروج ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ها

کارشناس بازار سرمایه، گفت: پس از ماجرای اردیبهشت و دسترسی عده‌ای به رانت اطلاعاتی، بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی ها از بورس خارج شد و مردم قید این بازار را زدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی در باره میزان خروج سرمایه از بورس پس از ماجرای نشت اطلاعات محرمانه در اردیبهشت ماه به ایلنا، گفت: سال 99 به رغم فراخوان‌های عمومی 25 هزار میلیارد تومان وارد بورس شد اما سال 1400 و 1401 بالغ بر 40 و 60 هزار میلیارد تومان خارج شد. متاسفانه سال 1402 میزان خروج پول حقیقی از بورس به بیش از 90 هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: یکی از نشانه‌های حمایت‌ ظاهری مسئولان از بازار سرمایه، میزان بازدهی کمتر از 10 درصدی شاخص بورس و خروج پول حقیقی در سال گذشته است. دولت نتوانست برای جذب سرمایه به بورس اعتماد عمومی را جلب کند و به سمت بازارهای سوداگرانه مانند ارز و طلا رفت. پس از ماجرای اردیبهشت و دسترسی عده‌ای به رانت اطلاعات بورسی، مردم قید بورس را زدند.

آقابزرگی ادامه داد: دولت سال گذشته با اقداماتی از جمله تصمیمات درباره نرخ خوراک پالایشی و پتروشیمی‌ها، نرخ بهره، قیمت گذاری دستوری و ... باعث شد سازمان بورس خاصیت و جایگاه را از دست بدهد و همین اقدامات و انفعال سازمان بورس، زمینه بی‌اعتمادی مردم را فراهم کرد که این بی‌اعتمادی مردم در سال جدید هم ادامه خواهد داشت. هرچند شرایط بازار مستعد جذب نقدینگی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ