کد خبر: ۲۲۲۰۳۲
۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۱/۷

به ارزش ۳۷۰.۹ میلیارد تومان:

"افق" ۶۰ درصد دیگر از سهام شرکت غیر بورسی را خریداری کرد

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، ۶۰ درصد دیگر از سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش را به ارزش ۳۷۰.۹ میلیارد تومان خریداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از خرید 60 درصد از سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش به ارزش 370.9 میلیارد تومان و افزایش مالکیت به 80 درصد خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "افق" اعلام کرد: پیرو مصوبه 24 اسفند هیات مدیره مقرر شد تا 60 درصد از سهام شرکت توسعه کشت و صنعت کوروش به مبلغ 370.9 میلیارد تومان تحصیل و مجموع درصد مالکیت شرکت افق کوروش 80 درصد شد. با توجه به اینکه شرکت توسعه کشت و صنعت مالک 8 شرکت تولیدی و تامین کننده حدود 5 درصد از خرید های شرکت در سال جاری بوده، هدف تحصیل سهام شرکت دستیابی به امکان تامین بهینه کالا، ایجاد ارتباط مستقیم با تامین کننده، ارائه منصفانه ترین مبلغ محصول و در نهایت تکمیل زنجیره ارزش و افزایش سودآوری است.

از طرف دیگر با توجه به ماهیت کسب و کار شرکت افق کوروش این امر منتج به ارتباط با تامین کنندگانی می شود که معیار های مد نظر شرکت همچون کیفیت محصول، حاشیه سود دریافتنی، دوره بازپرداخت و.... را برآورده می کند. شرکت های فرعی توسعه کشت و صنعت کوروش در سال مالی منتهی به اسفند 1401 فروشی بالغ بر 4.9 هزار میلیارد تومان داشت که سهم توسعه کشت و صنعت کوروش از این فروش 4.2 هزار میلیارد تومان بود و جزئیات فروش به پیوست آورده شده است.

این شرکت طی سال های قبل با نرخ رشد قابل توجهی توسعه یافته به طوری که فروش شرکت نسبت به سال 1400 رشدی بالغ بر 37 درصد داشت. ضمناً 60 درصد سهام از طریق خرید سهام از سهامداران آن شرکت شامل شرکت گروه مدیریت صنعت خرده فروشی کوروش (میزان 2799 سهم)، شرکت گلرنگ پخش (میزان 2000 سهم) و شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران (میزان 1200 سهم) طبق صلح نامه های تنظیمی صورت گرفته است.

با توجه به خرید سهام از 3 شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران، گلرنگ پخش و گروه مدیریت صنعت خرده فروشی به ترتیب مبالغ 74.1 و 123.6 و 173 میلیارد تومان همزمان با امضای صلح نامه به شرکت ها پرداخت خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ