کد خبر: ۲۲۲۰۶۰
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۱/۸

امکان فروش صدور گواهی صرفه‌ جویی گاز در بورس برای دو شرکت فولادی

امکان فروش صدور گواهی صرفه‌ جویی گاز در بورس برای دو شرکت فولادی

سرپرست مدیریت انرژی و کربن شرکت‌ گاز از صدور گواهی صرفه‌ جویی با امکان فروش در بورس و اعلام آمادگی دو شرکت فولادی برای مشارکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ساجد کاشفی از تعویض چهار میلیون بخاری توسط شرکت گاز به منظور کاهش مصرف وسایل گرمایشی در فصل سرد سال خبر داد و گفت: در پنج استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کرمانشاه و همدان چهار هزار بخاری با رده A و B جایگزین بخاری‌های فرسوده تعویض شد.

وی افزود: شرکت گاز اسامی مشترکانی که باید بخاری آنها تعویض شود را در اختیار سرمایه‌گذار می‌گذارد و برای هر بخاری رده A و B جایگزین، ۴۶۶ و ۳۷۸ مترمکعب گواهی صرفه‌جویی صادر و در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد. آن‌ها می‌توانند گواهی‌های صرفه‌جویی را در بورس انرژی بفروشند و یا معادل فیزیکی گاز تحویل بگیرند.

کاشفی ادامه داد: اعتبار حساب‌ بهینه‌سازی نیز از طریق منابعی چون جرایم حاصل از سوزاندن گاز فلر توسط صنایع تامین می‌شود. طبق ضمانت‌های اجرایی که در بورس انرژی دیده شده اگر شرکت ملی گاز به هر دلیل نسبت به تحویل گاز صرفه‌جویی شده اقدامی نکند جریمه خواهد شد. به منظور اجرای طرح‌ تعویض بخاری‌های فرسوده، شرکت گاز با یک سرمایه‌گذار در حال انعقاد قرارداد و بررسی صلاحیت آمادگی دو شرکت فولادی برای مشارکت است.   

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ