کد خبر: ۲۲۲۳۸۰
۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۱/۲۶

حمله بی سابقه سپاه ایران به سرزمین‌های اشغالی و گزارش اسرائیل و آمریکا

حمله بی سابقه سپاه ایران به سرزمین‌های اشغالی و گزارش اسرائیل و آمریکا

سپاه ایران در اقدامی بی سابقه، بامداد امروز ده ها پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که طبق بند ۵۱ منشور سازمان ملل و در خصوص دفاع مشروع بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احتمال روزهای اخیر منبی بر قطعی بودن حمله ایران به اسرائیل، محقق شد و بامداد امروز سپاه پاسداران از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر و درباره هرگونه پشتیبانی و مشارکت آمریکا هشدار داد.

براساس این گزارش، حمله ایران بی سابقه توصیف و برای اولین بار از خاک ایران و همچنین از محل هایدیگر غیر از ایران، انجام شده است.

توضیح ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل اعلام کرد: ایران در اولین حمله مستقیم بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک پرتاب و چند موشک به عراد در جنوب اسرائیل اصابت کرده و چند نفر در محل اصابت مجروح شده اند. 99 درصد از 300 پرتابه و 30 موشک کروز توسط پدافند هوایی رهگیری و حتی یکی از آنها وارد فضای اسرائیل نشد و در خارج از مرزها رهگیری شد.

علاوه بر این ایران 120 موشک بالستیک شلیک کرد و برخی موشک ها موفق به دور زدن سامانه های دفاعی اسرائیل شدند و به پایگاه حمله هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل اصابت کردند و آسیب های کمی به زیرساخت های نواتیم وارد شده با این حال پایگاه هوایی عملیاتی است.

همچنین تعداد انگشت شماری پهپاد و موشک از عراق و یمن نیز شلیک شدند که آنها هم وارد فضای اسرائیل نشدند.

گزارش آمریکا

به گفته مقام ارشد آمریکایی بین 400 تا 500 پهپاد و موشک از عراق، سوریه، جنوب لبنان و حوثی‌ها به سمت اسرائیل شلیک شده اما بخش عمده آن از ایران پرتاب شده است.

برخی هم از شلیک 36 موشک کروز و 110 موشک زمین به زمین خبر داده و خسارت وارده را ۴۰۰ میلیون شکل معادل حدود ۱۱۰ میلیون دلار اعلام کرده اند.

وزیر دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه اسرائیل بی سابقه بود. با این حال آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما از هیچ اقدامی برای حفاظت از نیروهای خود و دفاع از اسرائیل دریغ نخواهد کرد.

توضیح ایران:

نماینده دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود. با این حال اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود.

این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند!

وزارت خارجه نیز با صدور بیانیه اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ