کد خبر: ۲۲۲۳۸۲
۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۱/۲۶

واکنش آمریکا، چین، اروپا و چندین کشور به حمله ایران + تعبیر جالب بایدن از نتیجه!

واکنش آمریکا، چین، اروپا و چندین کشور به حمله ایران + تعبیر جالب بایدن از نتیجه!

حمله بی سابقه ایران به مواضعی در اسرائیل با واکنش آمریکا، چین، اتحادیه اروپا و چندین کشور دور و نزدیک همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمله بامداد امروز سپاه ایران به مواضع اسرائیل که بزرگ‌ترین عملیات پهپادی جهان تصویف شده با واکنش هایی همراه بود.

براساس این گزارش، اسرائیل خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حمله ایران شده و به گفته سخنگوی بیمارستان سوروکا، ۱۲ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

وزیر خارجه اسرائیل هم مدعی شد: فرصت فوق‌العاده‌ای برای رهبری حمله سیاسی علیه ایران به وجود آمده که از حمایت جهان برخوردار است .

بنیامین نتانیاهو هم در در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد:  اسرائیل پس از مقابله با پهپادها و موشک‌های ایران به پیروزی خواهد رسید.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز حملات ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل را بی‌سابقه دانسته اما به نتانیاهو گفته آنچه را که رخ داده را یک پیروزی بداند. زیرا ارزیابی واشنگتن این است که حمله ایران ناموفق بود. اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع نشان داد که پیامی به دشمنان مبنی بر اینکه قادر نیستند امنیت اسرائیل را تهدید کنند.

به اسرائیل برای سرنگونی تمام پهپادها و موشک‌های پرتابی کمک شده و آمریکا نشستی با سران گروه ۷ با هدف هماهنگی در خصوص پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله ایران برگزار خواهد کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان هم حمله ایران را محکوم و از افزایش تنش در منطقه اظهار نگرانی کرد.

ترامپ هم در فضای مجازی اعلام کرد: اسرائیل مورد حمله قرار گرفته‌ است! اگر رئیس جمهور بودم هرگز این اتفاق رخ نمی‌داد.

اتحادیه اروپا نیز حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را به شدت، محکوم و با اشاره به تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کرد.

وزارت دفاع انگلیس هم اعلام کرد: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه با شرکا در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده و چندین جت اضافی را برای رهگیری حملات هوایی در محدود ماموریت‌ها در عراق و سوریه رهگیری اعزام کرد.

سخنگوی صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد: حملات ایران به شدیدترین وجه ممکن محکوم بوده و به ایران هشدار داده که با این حمله غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه، خطر جنگ را بالا برده است. با این حال آلمان در کنار اسرائیل و همراه با این کشور است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز با محکوم کردن این رویداد، گفت: به طور منظم در جریان اخبار تحولات این حمله قرار دارد. نخست وزیر اسپانیا با ابراز نگرانی عمیق از این اقدام، خواهان اجتناب از تشدید تنش منطقه‌ای به هر قیمتی شد. نخست‌وزیر پرتغال هم خواستار خویشتنداری طرفین و جلوگیری از تشدید خشونت ها شد.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، پکن عمیقاً نگران وضعیت فعلی بوده و و از طرف‌های مربوطه خواسته آرامش را حفظ و برای کاهش تنش‌ها خویشتن داری کنند. : اوضاع خاورمیانه ، تازه ترین تبعات جنگ غزه است و هیچ تاخیری در اجرای قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

وزارت خارجه هند، عربستان، قطر، ژاپن، مصر و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز با اعلام نگرانی از آینده این وضعیت، خواهان خویشتنداری، بازگشت به مسیر دیپلماسی برای حفظ امنیت و ثبات منطقه و جلوگیری از خطرات جنگ شدند.

حماس هم اعلام کرد: حمله نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، حق طبیعی و پاسخی مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بود.

آرژانتین، مکزیک و شیلی در پیام‌هایی جداگانه نسبت به حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل واکنش دادند و ضمن اعلام حمایت از اسرائیل نسبت به این حمله و خطر جان هزاران انسان و تشدید جدی تنش‌ها در خاورمیانه، ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ